KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Praha vítá účastníky Světového tunelářského kongresu WTC 2007

Praha vítá účastníky Světového tunelářského kongresu WTC 2007

Publikováno: 6.5.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:30
Rubrika: Aktuality

Již jen hodiny zbývají do zahájení Světového tunelářského kongresu WTC 2007 World Tunnel Congress 2007), jehož pořadatelem je Český tunelářský komitét ITA/AITES.

WTC 2007 začne v pondělí 7. května 2007 v Kongresovém centru Praha, i když některé akce související s kongresem probíhají již od pátku 4. května. Vlastní jednání skončí ve středu 9. května, pak budou ve čtvrtek následovat jednodenní technické exkurze po tunelových stavbách v Praze a následně odborné cesty, jejichž cílem budou podzemní stavby v České republice, ale také na Slovensku, Rakousku a Německu.

Odborný program – výběr
Zaměření letošního WTC je Podzemní prostor – čtvrtý rozměr velkoměst“. Tím se letošní kongres také hlásí k odkazu pražského WTC 1985, jehož tématem byly městské tunely.
Odborný program kongresu slibuje nejvyšší kvalitu i velmi široký záběr. Do kongresového sborníku je zařazeno 316 příspěvků z celého světa a sborník bude nejobsáhlejší ze všech dosud konaných kongresů. Jednání bude probíhat v devíti sekcích, ve kterých bude předneseno přes sto přednášek. Ty se budou konat současně ve čtyřech sálech, takže každý si může vybrat podle svého zájmu.
Po slavnostním zahájení kongresu v pondělí dopoledne následují čtyři přednášky významných odborníků. Jde o přednášky skutečně „klíčové“, které jistě zachytí současný stav tunelářského oboru ve čtyřech oblastech. O tunelování pomocí razicích strojů (TBM) promluví Marcus Thewes z Ruhrské univerzity v Bochumi. Tato přednáška by nás měla mimořádně zajímat, protože doufáme, že již brzy budou v České republice poprvé pomocí TBM raženy dva dlouhé železniční tunely, každý délky 25 km, z Prahy do Berouna. Z Laussane, kde pracuje, nikoliv ze Singapuru, odkud pochází, přijede přednést problematiku tunelování ve skalních horninách Jian Zhao. Že ražba tunelů v jílovitých horninách není snadná záležitost, se již čeští tuneláři přesvědčili. Navíc další stavby tunelů v jílech na své zahájení čekají (Dobrovského tunel v Brně). A právě o problematice tunelování v jílech bude přednášet David Powell z Velké Britanie, hlavní specialista londýnské pobočky firmy Matt MacDonald. O schopnosti profesora Zdenka Eisensteina zaujmout a přinést užitečné informace nikdo, kdo ho slyšel přednášet, nepochybuje. Ve své přednášce nazvané Tunely ve velkoměstech se zmíní i o ražbě tunelů pomocí štítů v Los Angeles v nesoudržných horninách, při které bylo dosaženo takřka nulových poklesů.
ITA/AITES stanovilo i téma druhého dne: Nové trendy ve financování podzemních staveb a souvislosti se smluvními vztahy. Téma opět pro situaci v České republice velmi aktuální až žhavé. Přednášející budou zastupovat všechny složky jež se na financování a realizaci podzemních staveb podílejí. Přednášet budou zástupci evropské komise, Evropské investiční banky, zajišťovacího sektoru, investorů, dodavatelů a dalších organizací. Další informace najdete na www.wtc2007.org.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice