KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek

Publikováno: 13.11.2019
Rubrika: Aktuality

Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila optimalizaci trati v úseku z Prahy-Smíchova do Prahy-Radotína. Díky ní vznikne v metropoli další čtyřkolejný úsek, stanice v Radotíně projde výraznou proměnou a zastávka ve Velké Chuchli se posune blíže k obytné zástavbě. Investiční akce s celkovými náklady přesahujícími 3 miliardy korun potrvá do července 2022.

Jsem rád, že můžeme zahájit tolik potřebnou modernizaci tohoto úseku 3. koridoru, který plní významnou roli jak v dálkové, tak i příměstské dopravě. Nové koleje nejen zpříjemní, ale díky zvýšení traťové rychlosti také zrychlí cestování vlakem,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji.     

Rekonstrukcí projde kromě mezistaničního úseku Praha-Smíchov – Praha-Radotín také druhá jmenovaná stanice. Ta získá kromě modernizovaných nástupišť s normovou výškou 550 mm nad kolejí i nové výtahy, které zajistí bezbariérový přístup do rekonstruovaného podchodu. Železniční přejezd na kolejovém rozvětvení ve směru na Beroun bude zrušen a nahrazen rozšířením podjezdu v Prvomájové ulici. V místě zrušeného přejezdu pak vznikne nový podchod pro pěší, cestující se z něj dostanou bezbariérově po šikmých chodnících přímo na nástupiště.

Zastávka ve Velké Chuchli se přesune k tamnímu čtyřkolejnému přejezdu blíže k centru městské části. U krajních kolejí se vybudují vnější nástupiště s mimoúrovňovým přístupem podchodem. Vložením kolejových spojek zde navíc vznikne stejnojmenná odbočka. Dosavadní souběh dvou dvoukolejných tratí, směřujících do Radotína od Krče a od Smíchova, tak nahradí regulérní čtyřkolejná trať. Namísto samotného přejezdu ve Velké Chuchli se počítá s výstavbou nadjezdu, která bude součástí samostatné druhé etapy stavby.

Kromě rekonstrukce železničního svršku a spodku dojde rovněž k úpravám trakčního vedení. Zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu pak přinese instalace elektronického sdělovacího a zabezpečovacího zařízení 3. kategorie.

Zhotovitelem investiční akce s názvem Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) Černošice (mimo)je společnost Černošice, kterou tvoří EUROVIA CS (správce společnosti), STRABAG Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha. 

Celkové investiční náklady stavby činí 3 670 137 062 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Maximální výše podpory EU tvoří 75,56 % z celkových způsobilých nákladů. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (40x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (37x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (31x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice