KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Praha 1 by chtěla automobilové tunely pod Vltavou

Praha 1 by chtěla automobilové tunely pod Vltavou

Publikováno: 5.3.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:43
Rubrika: Aktuality

Pod Vltavou mezi přístavem v Podolí a Štefánikovým mostem by podle představ radnice Prahy 1 mohly vést dva automobilové tunely. Potom by mohla být omezena doprava na nyní frekventovaných nábřežích. Tunely jsou jedním z námětů, které by chtěla první městská část prosadit do nového územního plánu metropole, řekl dnes novinářům radní Filip Dvořák (ODS).

Cílem prosadit tunely do územního plánu je podle něho zejména vyvolat o tom diskusi. Úvahy jsou podle Dvořáka staré deset let. 'Je to revoluční nápad a vize, Praha 1 spíše upozorňuje na problém, který ji dlouhodobě trápí,' uvedl Dvořák.

Podle starosty Petra Hejmy (ODS) lze postavit všechno. 'Je to otázka peněz. Věřím tomu, že se to jednou uskuteční,' podotkl starosta. Mezi další podněty radnice Prahy 1 patří návrh na uspořádání Masarykova nádraží tak, aby mohla být propojena Opletalova ulice s ulicí Na Florenci. Nápad je také staršího data, stejně jako plán na výstavbu podzemních garáží pod Václavským a Senovážným náměstím, na Klárově a v Hradební ulici. Radnice Prahy chce také podpořit záměr na případnou dostavbu Staroměstské radnice a navrhuje, aby parcela nyní vedená v plánu jako park sloužila pro veřejné vybavení.

Mezi konkrétní cíle radnice patří výstavba čtyř domů s pečovatelskou službou se stovkou bytů ve Strahovské ulici. Radnice už zahájila jednání o převodu pozemku s ministerstvem obrany, které tamní pozemky vlastní. Nyní je parcela nepřístupná. Jsou tam divoce rostoucí stromy a keře a několik budov. Je rovněž nutná změna územního plánu.

Radnice dále navrhuje například vrátit tramvaje na Václavské náměstí a omezit takzvanou severojižní magistrálu. Podle Hejmy je mylné se domnívat, že se vývoj historického centra metropole už zastavil. 'Praha 1 není hotová. Je historická šance dát jejímu rozvoji správné parametry,' zdůraznil starosta.

Magistrát přijímá návrhy k novému územnímu plánu do konce března. Dokument, který vymezuje, jak mohou být využitý jednotlivá území, by chtěla metropole schvalovat zhruba za dva roky. Nynější návrhy radních první městské části ještě musejí potvrdit místní zastupitelé.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice