Práce na rozšíření silnice I/49 budou pokračovat i v příštím roce
Rubrika: 2010
Práce na rozšíření silnice I/49 mezi částí Zlína Malenovice a Otrokovicemi na čtyři pruhy budou pokračovat. Komunikace je zahrnuta do investičního rámce i pro příští rok, řekl novinářům při dnešní návštěvě Zlínského kraje ministr dopravy Vít Bárta (VV). Rozšíření jedné z nejzatíženějších komunikací ve Zlínském kraji si vyžádá zhruba 600 milionů korun. Osud ostatních pro region důležitých staveb je však nejistý, některé projekty ve stávající podobě zřejmě realizovány vůbec nebudou.
Bárta poukázal na to, že do Vánoc budou motoristé ze Zlína a celého kraje moci využívat napojení na dálniční síť. V listopadu totiž má být otevřen první úsek R55 Hulín - Skalka. "Po pražském obchvatu je zprovoznění této dálniční komunikace do Zlína druhou nejvýznamnější investicí, kterou v rámci celé České republiky provádíme," řekl Bárta.
S představiteli kraje hovořil i o dalších stavbách. Kromě pokračování R55, která měla podle původních záměrů vést z Olomouce až na Břeclav, se zejména jednalo o silnici R49, která má z Kroměřížska vést napříč Zlínským krajem až ke hranici se Slovenskem, nebo o elektrifikaci železniční tratě mezi Vizovicemi a Otrokovicemi.
Bárta však připomněl, že veškeré závazky ministerstva v celé zemi by při stávajících příjmech Státního fondu dopravní infrastruktury trvalo postavit 100 až 120 let. "V této logice je nutné přistupovat k tomu, že bohužel na všechny takovéto projekty peníze nebudou," uvedl ministr dopravy, který také ve Zlíně zdůraznil nezbytnost úspor a hledání "levnějších řešení".
Vláda ve středu i v tomto duchu změnila původní záměr vést R55 kolem Břeclavi do Rakouska, kolem města se postaví pouze obchvat. Bárta stavbě silnice kvůli vysokým nákladům nakloněn není. Cesta mimo jiné vede přes ptačí oblast, kde mají být postaveny dva tunely asi za 13 miliard korun. Ministr dnes ve Zlíně naznačil, že než stavět R55 je třeba peníze použít spíše na vybudování obchvatů tamní dopravou nejvíce zatížených měst a obcí.
Podobně jako v ostatních krajích byla i ve Zlínském zřízena pracovní skupina, jež má za úkol určit prioritní stavby. Seznam předloží stejně jako skupiny z ostatních regionů ministerstvu.
Podle hejtmana Stanislava Mišáka (ČSSD) je prioritou kraje pokračování R49 do Holešova k tamní průmyslové zóně. "Je to společná investice státu a Zlínského kraje a byly tam investovány nemalé prostředky. Prioritou je i dokončení jihovýchodního obchvatu Otrokovic, neboť po otevření úseku R55 a přivedení dopravy ke Zlínu to bude konfliktní místo. Škoda, že rekonstrukce I/49 na čtyřpruh se s touto zprovozněnou silnicí potká v době výstavby," uvedl Mišák.
Dodal, že hejtmanství je ochotno při stanovování nejdůležitějších staveb přistoupit ke kompromisům. "Dovedeme si představit například pokračování R49 z Holešova směrem na Zlín zatím v podobě dvoupruhu jako kompromisní řešení a tak dále. Rozumíme tomu, že všichni chtějí být dopravně napojeni, na druhou stranu náš kraj trpěl nejdéle. Takže bojujeme, neboť nám to podvazuje ekonomický rozvoj kraje," uzavřel Mišák.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.