KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Práce na Královopolském tunelu v Brně zatím budou pokračovat

Práce na Královopolském tunelu v Brně zatím budou pokračovat

Publikováno: 25.11.2010, Aktualizováno: 29.11.2010 11:20
Rubrika: Tunely

Práce na výstavbě Královopolského tunelu v brněnské městské části Žabovřesky zatím budou i přes zrušení stavebního povolení soudem pokračovat. ČTK to řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martina Vápeníková. Podle ní nyní ŘSD řeší další postup s právníky. Mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský ČTK sdělil, že i právníci ministerstva nyní zvažují další reakci. K dalšímu kroku ministerstvo přikročí v řádu několika týdnů.

Stavba tunelů a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má stát součástí velkého městského okruhu v Brně, který by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem města. Ražba tunelů skončila letos v březnu. Na tunely mají navazovat mimoúrovňové křižovatky, na kterých se nyní pracuje. Stavba, jejíž cena se může vyšplhat celkově až na devět miliard, by měla být dokončena příští rok.

"Práce se zatím nebudou pozastavovat. K tomu by nám směl dát příkaz jen stavební úřad. Nyní situaci řešíme s právníky," uvedla mluvčí.

Městský soud v Praze koncem října vyhověl aktivistům a zrušil pro výstavbu tunelů stavební povolení. Podle aktivistů by se tak práce měly na stavbě nyní pozastavit. Podle Karla Štěpaníka, předsedy sdružení Velký městský okruh Brno (VMO), které protestovalo proti vydání stavebního povolení, není zajištěna dostatečná ochrana před hlukem pro obyvatele sídliště v okolí křižovatek ve výstavbě.

Proti projektu někteří obyvatelé protestují od počátku. Už ražba tunelů začala na jaře 2007 po několikaletém zpoždění. Ve stejném roce odbor dopravy krajského úřadu Jihomoravského kraje vydal další stavební povolení, které aktivisté opět napadli. Ministerstvo dopravy odvolání zamítlo, soud koncem října jeho rozhodnutí zrušil. Po verdiktu pražského soudu je další krok opět na resortu dopravy.

"V tuhle chvíli na tom naši právníci sedí a převádějí do nějaké technické mluvy, co vlastně znamenají jednotlivé paragrafy, co soudci píšou. A řešíme nějakou reakci, která na to půjde," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Ptačinský. "Myslím si, že to řešení, co dál, budeme vědět v následujících týdnech určitě," doplnil.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (121x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Nejdelší železniční tunel Březno v provozu (83x)
Zhruba před rokem byla zprovozněna na železniční trati Praha – Chomutov v traťovém úseku Březno u Chomutova &ndash...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (45x)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice