KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Práce na Královopolském tunelu stojí, stavba se asi nestihne včas

Práce na Královopolském tunelu stojí, stavba se asi nestihne včas

Publikováno: 29.12.2010, Aktualizováno: 4.1.2011 14:35
Rubrika: Tunely

Práce na výstavbě Královopolského tunelu v brněnské městské části Žabovřesky kvůli zrušenému stavebnímu povolení soudem stojí. Podle původních plánů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) měly být tunely otevřeny za rok. "Tunely určitě v listopadu 2011 otevřeny nebudou. Kdy budou dokončeny, momentálně nemohu ani odhadnout. Vina ale rozhodně není na naší straně," řekl týdeníku Ekonom ředitel ŘSD Jiří Švorc. Podle něj hrozí Brnu kvůli nedokončené stavbě dopravní komplikace.

"Podali jsme kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, snažíme se stavební úřad přesvědčit, aby alespoň část stavby mohla být dokončena na základě havarijního výměru," uvedl Švorc.

Podle zdrojů ČTK totiž může ještě nějaký čas trvat, než stavba získá zpět stavební povolení. K zpoždění prý asi přispěje i tuhý mráz, který zřejmě stavařům neumožní potenciální obnovu prací.

Stavba tunelů a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má stát součástí velkého městského okruhu v Brně, který by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem města. Ražba tunelů dlouhých 1,25 kilometru, jež spojují městské části Žabovřesky a Královo Pole, skončila letos v březnu. Na tunely mají navazovat mimoúrovňové křižovatky. Cena stavby se i kvůli proinvestovaným financím může vyšplhat celkově až na devět miliard korun.

Městský soud v Praze koncem října vyhověl po třech letech aktivistům a zrušil stavební povolení pro výstavbu tunelů. Aktivistům včetně sdružení Velký městský okruh Brno (VMO) vadila mimo jiné nedostatečná ochrana obyvatel čtvrti před hlukem ze stavby.

Proti projektu někteří obyvatelé protestují od počátku. Už ražba tunelů začala na jaře 2007 po několikaletém zpoždění. Ve stejném roce odbor dopravy krajského úřadu Jihomoravského kraje vydal další stavební povolení, které aktivisté opět napadli. Ministerstvo dopravy odvolání zamítlo, soud koncem října jeho rozhodnutí zrušil.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (121x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Nejdelší železniční tunel Březno v provozu (83x)
Zhruba před rokem byla zprovozněna na železniční trati Praha – Chomutov v traťovém úseku Březno u Chomutova &ndash...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (46x)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice