Práce na IV. Železničním koridoru na jihu Čech pokračují
Rubrika: Zajímavosti
Již druhým rokem pokračuje v Táboře a jeho okolí výstavba IV. tranzitního železničního koridoru. Stavba s oficiálním názvem „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor, I. část, úsek Doubí u Tábora – Tábor“ se po dokončení první etapy přesouvá zejména do železniční stanice Tábor.
Modernizace, jejíž celkové náklady dosahují téměř 2,8 mld. Kč bez DPH, je součástí IV. železničního koridoru Děčín – Praha – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice - Horní Dvořiště a náleží k jedné z hlavních evropských železničních magistrál. „Doprava je pro náš kraj jednoznačnou prioritou, protože bez kvalitního dopravního spojení nemůžeme region úspěšně rozvíjet,“ řekl dnes Jan Zahradník, hejtman Jihočeského kraje.
Během první etapy modernizace byl v roce 2007 zrekonstruován a zdvojkolejněn 2.059 m dlouhý úsek výhybna Doubí u Tábora – Planá nad Lužnicí, proběhla rekonstrukce železniční stanice Planá nad Lužnicí a v úseku Planá nad Lužnicí – Tábor byla nově vybudována kolej č. 2 v celkové délce 5740 m. V km 79,208 vznikla nová železniční zastávka Tábor–Čápův Dvůr. 6. května 2008 byla pracemi na stávající koleji č. 1 dokončena modernizace traťového úseku Planá nad Lužnicí – Tábor. Úsek Doubí u Tábora – Tábor bude uveden do provozu 13. května a stavbaři se pak přesunou do železniční stanice Tábor. „Tak velká stavba vyžaduje řadu omezení dopravy ve městě i na železnici. Budeme se i nadále snažit, aby tato omezení komplikovala život občanům Tábora co nejméně. Děkujeme všem za pochopení,“ řekl dnes Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, státní organizace.
Rekonstrukce nádraží v Táboře proběhne ve dvou etapách. Během první, od 17. května do 15. srpna 2008, bude rekonstruována sudá kolejová skupina včetně stávajícího ostrovního nástupiště. Od 22. srpna do 17. listopadu 2008 pak bude rekonstrukce dokončena. V Táboře vyroste nové ostrovní nástupiště dlouhé 350 m, bude rekonstruován a prodloužen podchod. Ten se po dokončení stane nejen přístupem na nástupiště, ale také důležitou spojnicí pro pěší mezi Blanickým předměstím a centrem města. Čtyři nové výtahy umožní také přístup na všechna nástupiště i občanům se sníženou pohyblivostí, na samotných nástupištích budou vodící pruhy a akustické majáčky pro nevidomé a slabozraké.
Pro zvýšení bezpečnosti silničního a železničního provozu v místech křížení pozemních komunikací s železniční tratí bude na Maredově vrchu zrušen železniční přejezd. Nahradí ho lávka pro pěší a nový most navazující na Trocnovskou ulici. V místech, kde trať prochází obytnými zónami města, stavbaři vybudují protihlukové stěny, případně – na základě akustického měření - budou i v přilehlých domech vyměněna stávající okna za nová (tzv. individuální protihluková opatření).
Se začátkem prací na sudé skupině kolejí bude zahájena také výstavba nového silničního mostu přes nádraží. Tato investice není přímo součástí stavby koridoru, ale technicky, výlukově a koordinačně s ní velice úzce souvisí. Nový most bude otevřen v červenci 2009.