KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Postupný zánik zřejmě čeká 25 regionálních tratí

Postupný zánik zřejmě čeká 25 regionálních tratí

Publikováno: 14.9.2010, Aktualizováno: 15.9.2010 11:06
Rubrika: 2010

Ukončení vlakového provozu a následný zánik zřejmě čeká v brzké době 25 regionálních tratí. Na dotaz ČTK to dnes uvedl ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jan Komárek. Podle něj se na osudu tohoto počtu tratí shodla SŽDC s kraji. Správa železnic původně předložila krajům k jednání seznam více než 60 ekonomicky nevýhodných tratí.

"Je shoda na 25 tratích, na kterých by nebyla od příštího grafikonu objednána doprava," řekl Komárek. Seznam prý v nejbližších dnech předloží ministerstvu dopravy.

Tratě bez vlaků by správa železnic následně poslala do správního řízení, ve kterém by koleje byly zcela zrušeny a vymazány ze sítě SŽDC. Komárek si od toho slibuje úsporu v údržbě 200 milionů až 300 milionů korun ročně. Výsledek a dobu trvání správního řízení prý ale nelze předvídat. "Jsou správní řízení, které se nikdy nepodařilo dokončit," uvedl ředitel.

Seznam tratí určených k zániku je neveřejný, řada krajů ale zrušení některých kolejí potvrdila. Například v jižních Čechách zřejmě zanikne spojení Dívčice - Netolice, kraj s tím souhlasí. "Je to jedna z tratí, která je opravdu málo využívaná," řekl ČTK náměstek hejtmana Martin Kuba.

Vedení kraje Vysočina informovalo o zrušení jedné regionální tratě už před týdnem, jde o trať Moravské Budějovice - Jemnice na Třebíčsku. Vysočina přitom původně měla na seznamu čtyři tratě, tři ale uhájila.

Své koleje hájí i Plzeňský kraj, který měl na původním seznamu šest tratí, krajští zastupitelé ale s ukončením provozu nesouhlasili. "Jedinou trať, kterou Plzeňský kraj těžko obhájí, je dvanáctikilometrová železnice na severu Plzeňska z Mladotic do Kralovic u Rakovníka, pro níž už ale kraj 12 let neobjednává vlakové spoje a veřejnou dopravu tam zajišťují autobusy," řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

Vlaky přestanou jezdit zřejmě mezi Kroměříží a nedalekou obcí Zborovice. Jde o jedinou trať, která na seznamu figuruje za Zlínský kraj. Ohrožena je i řada železnic ve Středočeském, Karlovarském, Ústeckém nebo Moravskoslezském kraji. Podle informací ČTK je ohrožen provoz i na turisticky oblíbené krušnohorské dráze Chomutov - Vejprty, kde už nyní jezdí vlaky jen o víkendech.

Správa železnic a ministerstvo dopravy vedla k vyvolání debaty o rušení vlakových spojů a kolejí snaha ušetřit. Podle ministra dopravy Víta Bárty je možné vlaky na řadě míst nahradit například mikrobusy. Kraje platí Českým drahám za regionální dopravu ročně osm miliard korun, z toho ale necelými třemi miliardami přispěje stát na základě loni uzavřeného memoranda.

Kritici těchto snah ale upozorňují, že nejohroženější lokálky na odlehlých tratích stojí nejméně peněz. Nejvíce spolykají spoje na hlavních tratích, například elektrické pantografy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice