KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Pokračování hradecké dálnice D11 směrem na Polsko by se mohlo začít stavět na podzim

Pokračování hradecké dálnice D11 směrem na Polsko by se mohlo začít stavět na podzim

Publikováno: 18.6.2017
Rubrika: Zajímavosti

Ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad vydal stavební povolení pro pokračování dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Smiřice. Aktuálně již probíhá na místě budoucí čtyřproudé dálnice archeologický průzkum a postupně bude předáváno staveniště k zahájení samotné výstavby. Stavební povolení tak dostala první dálnice z devíti prioritních staveb, kterým Evropská komise povolila výjimku z nového posuzování vlivu na životní prostředí.

„Dostavba dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Polsko je letos první prioritní stavba, která má stavební povolení a je nejblíž k zahájení výstavby. Podle Ředitelství silnic a dálnic by se mohlo začít stavět na podzim a těchto 15,5 kilometrů nové dálnice může být hotových v roce 2021,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. V současnosti již na místě budoucí dálnice probíhá archeologický průzkum, což je nedílná součást přípravných prací před samotným zahájením stavebních činností.

Stavební povolení dostala první část stavby dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic, konkrétně jde o stavbu s označením D11 1106-1 vedoucí do Předměřic nad Labem. Druhá část této stavby s označením D11 1106-2 dostane stavební povolení v nejbližší době. Pokud přípravu nezdrží podání námitek a rozkladu proti zatím nepravomocnému stavebnímu povolení, mohla by stavba začít během podzimu.

Dohromady se začne stavět 15 460 metrů dlouhá čtyřpruhová dálnice, na které bude 19 mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a pět protihlukových stěn. Předpokládaná cena stavby je 6,5 miliardy korun bez DPH.

Dálnice D11 Praha – Hradec Králové – Trutnov – státní hranice Česko/Polsko je podle mezinárodní dohody TEN-T (Evropská dohoda o hlavních silnicích s mezinárodním provozem) součástí evropského dopravního koridoru Paříž – Norimberk – Plzeň – Praha – Hradec Králové – Wroclaw – Varšava – Brest – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu. Po dokončení dálnice dojde v obcích ke snížení hlukové zátěže, imisí z dopravy a vysokého rizika dopravních nehod a úrazů. Obyvatelé žijící v zástavbě nejbližší dálnici nebudou ovlivněni nad limity platných norem v ochraně životního prostředí díky preventivním opatřením.

O přípravě všech devíti prioritních staveb, které nemusejí opakovat celý proces posuzování vlivu na životní prostředí, tzv. EIA, dostala vláda informaci ve středu. Podrobnosti o jednotlivých stavbách jsou v samostatné tiskové zprávě Příprava staveb nových dálnic směrem do Rakouska, k Polsku a na Olomouc jsou v plném proudu.

Zdroj: www.mdcr.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (116x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (116x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice