KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Po téměř 50 letech jsou odkaliště u Mníšku pod Brdy ekologicky nezávadná

Po téměř 50 letech jsou odkaliště u Mníšku pod Brdy ekologicky nezávadná

Publikováno: 11.3.2016
Rubrika: 2016

Více než 23 tisíc tun odpadu a 272 tun odpadních vod odstranilo dodavatelské sdružení společností HOCHTIEF CZ a EKOM CZ z odkališť areálu ÚVR Mníšek pod Brdy a.s. Během necelého roku tak proběhla kompletní ekologická sanace území přesahujícího 4 km2, které sloužilo pro ukládání odpadů již od roku 1967. 

Na území odkališť I a II byly ukládány odpady, které pocházely zejména z úpravárenských procesů rud barevných kovů, např. magnezitu, vápence a dolomitu. Hlavními kontaminanty byly arsen, kadmium, chrom, rtuť, olovo, nikl, měď, ale také kyanidy či ropné látky.

„Znečištění zejména těžkými kovy a ropnými látkami bylo dokumentováno až do úrovně dvou metrů pod terénem v prostoru odkaliště I a v hloubkách dvou až čtyř metrů v prostoru odkaliště II. Vzhledem k tomu, že v kilometrové vzdálenosti se po směru toku podzemních vod nachází Bojovský potok a rybník Sýkorník, ekologická zátěž představovala velké nebezpečí pro životní prostředí v okolí,“ uvedl ředitel divize Dopravní stavby společnosti HOCHTIEF CZ Ing. Pavel Kubasa.

Sanační práce zahrnovaly nejen samotné odtěžení a bezpečnou likvidaci kontaminovaných kalů, materiálů a vod, ale i průběžné vzorkování dna a stěn výkopů. To sloužilo k prokazování dosažení cílových hodnot sanace. Práce byly dokončeny zpětným navezením téměř 13 000 m3 materiálu. Sanační opatření byla zahájena v prosinci 2014 a dokončena v září 2015. Od dokončení sanačních prací do dnešního dne probíhal v lokalitě postsanační monitoring kvality podzemní vody.  

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová (36x)
Stavební společnost Chládek & Tintěra dokončila třetí etapu modernizace železniční stanice Chodov na Sokolovsku. Prv...
Nejdelší železniční tunel světa se otvírá (25x)
První červnový den se ve Švýcarsku otevírá v pořadí již třetí tunel v 3 100 metrů vysokém horském masivu. Jedná se o nej...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (24x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

NEJlépe hodnocené související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (5 b.)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJdiskutovanější související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice