KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Plzeňský kraj připravuje silniční stavby u radaru

Plzeňský kraj připravuje silniční stavby u radaru

Publikováno: 22.5.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:05
Rubrika: Aktuality

Plzeňský kraj letos provede v oblasti plánované stavby amerického radaru v Brdech silniční stavby za 33 milionů Kč. Největší bude oprava šestikilometrové silnice III. třídy z Mirošova do Vísek za 21 milionů korun. Po této stále více poničené komunikaci si zkracují cestu kamiony z Rožmitálska k továrnám na Rokycansku a na Kralovicko na severním Plzeňsku, řekl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) také spolu s krajem intenzivně připravují obchvat Nezvěstic na Plzeňsku za 600 až 700 milionů Kč.

„Stavba silnice z Mirošova do Vísek začne v červenci a skončí letos. Půjde o obnovu povrchu i podloží,' dodal Jaroš. Silnici přes Příkosice, Číčov do Borovna ničí stále více kamionů. Obyvatelé si stěžují, že už se tam objevují od čtyř hodin od rána.

Další krajskou stavbou je generální oprava mostu přes Ledný potok na silnici II. třídy mezi Dobřívem a Strašicemi. „Stavba za pět milionů korun bude hotová do prázdnin,' uvedl Jaroš. Plzeňský kraj dále provádí za sedm milionů korun kompletní rekonstrukci mostu ve Spáleném Poříčí na silnici II. třídy. „Jezdí tudy kamiony z Blovicka, které neprojedou viaduktem v Nezvěsticích,' vysvětlil Jaroš.

Kvůli úzkému hrdlu na silnici I. třídy vedoucí z Plzně k Míšovu, u kterého má radar stát, a dále na Rožmitál a Příbram nebo Tábor, připravuje plzeňské ŘSD obchvat Nezvěstic. „Stavba za 600 až 700 milionů korun je zahrnutá ve vládních akcích,' řekl zástupce hejtmana Vladislav Vilímec, člen vládní komise pro rozvoj Podbrdska. „ŘSD dělá studii, dokumentace k územnímu rozhodnutí bude příští rok,' dodal. Stavba má trvat dva roky. Stále se ale jedná o trase, zejména u Žákavy.

Na akci už mělo letos, údajně na přání premiéra Mirka Topolánka, vyčlenit ministerstvo dopravy 100 milionů korun, dalších 25 milionů korun chtěl dát Plzeňský kraj. Stavba ale začne nejdříve příští rok. Obchvat by propojil východ a západ, tedy střední Čechy s Plzeňským krajem, jehož vedení dále jedná o propojení Strašic k dálnici D5, tedy směru jih - sever. Strašice chtějí letos za 20 milionů korun opravit starou tankovou silnici z kasáren ve směru na Hořovice. Na ní by navázala nová krajská silnice k dálnici. „Jednáme o tom, aby se nám ji povedlo zařadit co nejdříve do evropského programu ROP,' dodal radní Jaroš.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice