KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Plzeňský kraj nesouhlasí s návrhem SŽDC na rušení pěti tratí

Plzeňský kraj nesouhlasí s návrhem SŽDC na rušení pěti tratí

Publikováno: 2.9.2010, Aktualizováno: 7.9.2010 11:34
Rubrika: 2010

Plzeňský kraj nesouhlasí s návrhem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na možné rušení pěti tratí v regionu. Podle dokumentu, který správa vypracovala pro ministerstvo dopravy, jde o málo využívané trati Svojšín - Bor, Staňkov - Poběžovice, Pňovany - Bezdružice, Chrást - Radnice a Nýřany - Heřmanova Huť. Rada s tím nesouhlasí a stejně by se mělo vyjádřit 9. září krajské zastupitelstvo, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer, který ČTK seznam ukázal. S rušením nesouhlasí ani obce.

SŽDC tvrdí, že jde pouze o pracovní materiál pro ministerstvo dopravy. Podle mluvčího správy Pavla Hally zatím nikdo neřekl, že se nějaká trať bude rušit. "Jde o první kolo diskuse. Ministerstvo si pozve dopravce a zástupce krajů a bude chtít znát jejich stanovisko a vědět, jakou mají kraje dopravní koncepci do budoucna," dodal. V celé zemi jde o 60 tratí, u nichž roční poplatek za používání dopravní cesty nepřesahuje jeden milion korun. Na těchto tratích je objednáván minimální objem dopravy a nejezdí po nich žádné nákladní vlaky. Stát tam musí investovat do zajištění jejich provozuschopnosti, údržby a ostrahy.

"Rada už přijala usnesení, že se záměrem nesouhlasí. Ve všech koncepčních a rozvojových dokumentech Plzeňského kraje je železniční doprava s ohledem na životní prostředí páteří dopravy," uvedl Bauer. Pokud přes nesouhlas kraje a obcí ministerstvo skutečně rozhodne o zrušení tratí, bude to podle Bauera "na zodpovědnost vlády". Tratě jsou státu a kraj je jen objednavatelem dopravy, dodal.

"Byla by to katastrofa a hloupost. Spojení zejména do firem a škol v Horšovském Týně je hodně využívané. Také ve Staňkově přestupuje řada lidí na vlaky do Plzně a Domažlic," řekl starosta Poběžovic Hynek Říha, jehož mrzí, že města a obce zatím SŽDC ani kraj o záměru neinformoval. "To, že na trati nejezdí nákladní doprava, není problém obcí, ale Českých drah," dodal. Podle Říhy také chybí návaznost spojů a hlavně sladění železniční s autobusovou dopravou. "Ať nám SŽDC předloží podklady o ztrátovosti. Dále se musí zahájit debata s obcemi, to nejde nařídit shora," dodal. Teprve poté lze debatovat o náhradě autobusy.

Podle Bauera zatím není dán termín rušení tratí, ale vyloučeno není, že by to mohlo platit od nového jízdního řádu, tedy od 12. prosince. „Nikdo zatím neřekl, že se nějaká konkrétní trať bude rušit,“ dodal Halla.

Nejhůře je na tom podle Bauera Karlovarský kraj, kde také návrh vyvolal podobný odpor jako v Plzni. Podle hejtmanova náměstka Petra Navrátila by byla doprava zredukována o čtvrtinu. Jde o tratě Mariánské Lázně - Karlovy Vary, Vojtanov - Františkovy Lázně, Tršnice - Luby u Chebu, Chodov - Nová Role, Merklín - Dalovice a Nové Sedlo - Loket. Karlovarští doporučí ostatním krajům, aby se preventivně přihlásily Drážnímu úřadu jako účastníci případných správních řízení na rušení tratí. Podle regionálního experta na dopravu budou před říjnovými komunálními volbami "karty" ohrožených tratí často vytahovány obcemi i kraji.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice