KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Plně přilnutý hydroizolační systém SikaProof® A

Plně přilnutý hydroizolační systém SikaProof® A

Publikováno: 8.1.2018
Rubrika: Zajímavosti

Švýcarská společnost Sika je dlouhodobě jedním z leaderů v dodávkách systémů pro izolaci a ochranu konstrukcí v podzemním stavitelství. Nyní uvádí na trh inovativní vodotěsný systém, který zabraňuje jakémukoliv pozdějšímu podtékání a migraci vody mezi samotným těsnicím systémem a konstrukčním betonem.

CO JE SYSTÉM SIKAPROOF® A?

SikaProof® A je předem instalovaná fólie ochranného systému proti vodě, skládající se z vysoce flexibilní embosované polyolefinové fólie (FPO), speciální těsnící tmelové mřížky a na-laminované netkané textilie. Tato unikátní skladba systému umožňuje dokonalé a trvanlivé mechanické spojení, vytvořené kompletním při-lnutím do čerstvého betonu. Díky tomuto spojení lze hovořit o systému „integrovaném“ na povrchu chráněné konstrukce.

Fóliový celoplošně kotvený systém SikaProof® A je progresivní ve srovnání s tradičním vodotěsným řešením. Ve vybraných projektech přináší velmi specifické výhody pro všechny zúčastněné strany projektu: majitel, investor, architekt, prováděcí firmy.

Trvanlivá funkčnost (suchá spodní stavba), efektivita nákladů a vysoká odolnost vůči určitým podmínkám jsou klíčovými požadavky pro majitele a investory. Fóliový systém SikaProof® A vychází z principu prověřené fólie používané již před rokem 1990 pro hydroizolaci v oblasti výstavby tunelů. Po dlouholetých zkušenostech odolnosti materiálu za takto tvrdých podmínek poskytuje systém SikaProof® A dlouhodobé vyhlídky dokonce i v agresivních podmínkách jako je slaná voda s vysokým obsahem sulfátů nebo humidů či fekálních kyselin.

Vysoce efektivní mechanická a chemická odolnost fólie Sika-Proof® A je prověřena v souladu s evropskými a americkými standardy. Precizně testované detailní řešení pro prostupy, spáry atd. je uplatnitelné v celém rozsahu možného výskytu případů. Atestované komplexní řešení je tak schopno pokrýt celý rozsah požadavků řešitelů projektů. V případě návrhu „hybridního“ vodotěsného systému na pomezí systému bílé vany a černé (žluté) vany je možné dosáhnout úspory armatury z možnosti připuštění trhlin v konstrukci. Současně je řešeno zabránění vnikání radonu nebo dalších plynů do konstrukce.

Díky rychlému a snadnému spojování fólií pomocí samolepicích pásků je SikaProof® A velice snadno aplikovatelný. V porovnání s jinými systémy nevyžaduje žádné další investice do speciálního nářadí nebo vybavení, není nutné žádné svařovací zařízení či otevřený plamen. Nejsou potřeba žádné ochranné vrstvy fólie. Vše přispívá k šetření nákladů, což je klíčem ke snížení celkové realizační ceny projektu. Pro výrobce prefa konstrukcí je pak systém SikaProof® A možnou inovací a způsobem, jak zachovat výhody montované stavby a přitom poskytnout zákazníkovi jistotu vodotěsnosti a plynotěsnosti spodní stavby.

ZÁVĚR

Plošná utěsnění se na trhu vyskytují již několik desetiletí. Jejich největší nevýhoda spočívá však ve vysokých sanačních nákladech v případě poškození. Protože obvyklé plošné utěsnění, jako například černá vana, obklopuje danou stavbu pouze volně, může se mezi stavbu a těsnicí vrstvu dostat voda, která v daném případě vstupuje perforací těsnění. Připočteme-li k této skutečnosti fakt, že přesná lokalizace poškození je mnohdy nemožná, dostaneme reálný výsledek: odklon od nekontaktních izolačních systémů u významných podzemních staveb. Moderní systémy proto pracují s fólií pro celoplošnou kontaktní hydroizolaci spodní stavby. Tyto integrované systémy jsou bezpečné z pohledu podtečení a poskytují proto vyšší stupeň bezpečnosti.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Skladba systémuUložení výztužeZpracování prostupůŘešení dilatační spáry

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (116x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice