KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Perspektivní řešení dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje

Perspektivní řešení dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje

Publikováno: 9.6.2011
Rubrika: Zajímavosti

V návaznosti na platnou koncepci rozvoje dopravní infrastruktury a v souladu s dohodou o spolupráci se Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje dohodlo s Moravskoslezským krajem na zpracování studie Perspektivní řešení dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje. Tento postup je také obsahem Memoranda o spolupráci při řešení dopravní obslužnosti a rozvoji železniční infrastruktury v Moravskoslezském kraji.

Zhotovitelem díla byla společnost Dopravní projektování spol. s r. o., ve spolupráci s UDI MORAVA, s. r. o., (členové Sdružení), a dalšími partnery, zejména s:

  • představiteli MSK a okolních krajů (např. Zlínský a Olomoucký),
  • odborníky MD ČR a vysokých škol,
  • představiteli větších měst a obcí včetně statutárního města Ostravy,
  • některými podniky a institucemi, včetně ostravského letiště a Českých drah.

Využita byla analýza skutečných dopravních proudů v kraji, ale i dotazníkové šetření u cestující veřejnosti a dalších odborných postupů, koordinovaných řídicí skupinou tohoto projektu. Důraz byl kladen na hospodárnost a bezpečnost dopravy, potřebnou dopravní dostupnost s uplatňovanou zásadou „kraj bez periférií“ a samozřejmě na šetrnost k životnímu prostředí a zlepšení kvality ovzduší v kraji, což moderní hromadná doprava umožňuje.

Součástí studie je i návrhová část obsahující desítky konkrétních projektů a opatření k postupné realizaci v budoucím období. Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje předalo tento komplexní dokument vedení Moravskoslezského kraje v požadovaném termínu, tj. v polovině roku 2010, k dalšímu využití.

V rámci uvedeného dlouhodobého šetření v Moravskoslezském kraji bylo např. zjištěno, že cestující veřejnost považuje za prioritní:

  • rychlost dopravy,
  • cenu jízdného,
  • četnost spojů,
  • dostupnost zastávek,
  • spolehlivost.

Prospective Solution of Transport Services for the Moravskoslezský Region
In connection with the valid concept of transport infrastructure development and in compliance with the agreement on cooperation, the Association for the development of the Moravskoslezský Region has made an agreement with the Moravskoslezský Region to prepare a study called Prospective Solution of Transport Services for the Moravskoslezský Region. This procedure is contained in the Memorandum on cooperation when solving the transport service and development of railway infrastructure in the Moravskoslezský region.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (113x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice