Pars nova dodá Českým drahám řídicí vagony za miliardu korun
Rubrika: 2010
Šumperský podnik Pars nova dodá Českým drahám 34 řídicích vagonů, které vzniknou přestavbou starých osobních vozů z 80. let. Kontrakt, uzavřený na léta 2010 až 2012, má hodnotu jedné miliardy korun. ČTK to sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Řídicí vagony umožňují rychlejší obraty klasických souprav s tažnou lokomotivou ve stanicích, kde končí koleje. Jde o klasický vagon pro cestující, který však má na konci stanoviště pro strojvedoucího, odkud se dá dálkově ovládat lokomotiva na druhé straně vlaku. Dráhy mají nyní 209 řídicích vozů.
"Již není potřeba posunovač, který by odpojil nebo připojil lokomotivu na konci a začátku soupravy. To vše snižuje náklady na samotný provoz osobního vlaku," uvedl Šťáhlavský. Dráhy nasadí nové řídicí vagony na elektrifikovaných tratích především v Ústeckém, Pardubickém, Královéhradeckém a Jihomoravském kraji.
"Více než 20 let staré vagóny kompletně přestavíme, zvýšíme jejich rychlost ze 120 na 140 kilometrů v hodině a samozřejmě dosadíme nové čelo se stanovištěm strojvedoucího a potřebnou technologií pro ovládání celého vlaku," uvedl generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák.
Pars nova spolupracuje s drahami dlouhodobě. Loni firma například získala dvě zakázky na modernizaci motorových vlaků a přestavbu starých poštovních vagonů za více než dvě miliardy korun.
ČD loni vyhlásily výběrové řízení, do kterého se Pars nova přihlásila jako jediný účastník. Podle hodnotící komise šumperská společnost nesplnila jeden kvalifikační předpoklad, takže byla následně vyřazena v tendru. Dráhy tendr zrušily a oslovily jediného jeho účastníka přímo.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.