KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Pardubický kraj se obává zhoršování kvality své silniční sítě

Pardubický kraj se obává zhoršování kvality své silniční sítě

Publikováno: 11.3.2010
Rubrika: 2010

Vedení Pardubického kraje se obává, že po roce 2013, kdy skončí možnost získávat dotace Evropské unie, nebude mít dost peněz na údržbu a obnovu silniční sítě. Bylo by pak nutné hledat jiné zdroje nebo omezit financování jiných, dosud prioritních oblastí, případně se smířit s horšící se kvalitou cest. Novinářům to řekli hejtman Radko Martínek a náměstek Jan Tichý (oba ČSSD).

Provozní příspěvek Správy a údržby silnic Pardubického kraje letos dosáhne 325 milionů korun včetně zimní i letní údržby, minulý rok to bylo o 26 milionů korun více. Další stamiliony korun spolykají investice. "Budeme se muset zamyslet nad tím, jakým způsobem se při rozsahu silnic do budoucna chovat. Každým rokem procento reprodukce klesá, nyní jsme asi na 30 procentech. Jestliže investicemi z evropských fondů pokrýváme pět procent silniční sítě, na zbývajících 95 procentech se neustále snižuje kvalita komunikací," uvedl Tichý.

Silniční síť v Pardubickém kraji patří k nejhustším v zemi. Kraj se stará o zhruba 3130 kilometrů komunikací druhé a třetí třídy a 810 mostů. U nich stojí asi 28 000 sloupků s 40 000 dopravními značkami, lemuje je 4 500 kilometrů příkopů. Silničáři udržují asi 15.000 hektarů zeleně, 110 000 keřů a stromů. Vodorovné dopravní značení pokrývá plochu 1,68 milionu metrů čtverečních, vyčíslil Tichý.

Letošní zimní údržba stála o 30 milionů korun více než vloni, navíc způsobila větší poškození silnic, což dále zhoršuje možnosti financování oprav. "Propad je velký, ale nemůžeme jej dopustit, protože bychom jinak museli začít nějak kategorizovat silniční síť a říct si, které komunikace třetí třídy jsou zbytné a omezovat na nich údržbu. Museli bychom se v podstatě smířit i s tím, že bychom nebyli schopni opravit všechny výtluky po zimě. Tyto cesty by pak měly být zařazené jako místní obslužné komunikace, které by měly převzít obce, což by ale asi narazilo na obtíže," řekl Tichý.

Podle hejtmana Martínka lze letos očekávat další propad ekonomiky a tím způsobené snížení příjmů krajského rozpočtu. "Budeme muset zřejmě přehodnocovat některé priority, na něž jsme byli zvyklí dosud vydávat peníze," uvedl Martínek. Spolu s Tichým odmítl názor, že by kraj v ekonomické nouzi neměl hradit regulační poplatky ve zdravotnictví. Finanční rezervy podle nich jsou ve výběrových řízeních na veřejné zakázky a větší šetrnosti.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice