KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Otevření druhé etapy obchvatu Nymburka odvede dopravu z města

Otevření druhé etapy obchvatu Nymburka odvede dopravu z města

Publikováno: 5.10.2010
Rubrika: 2010

V roce 2007 byla otevřena první etapa v podobě mostu přes Labe, nyní naváže nových 6km obchvatu, díky kterému se obyvatelé Nymburka dočkají zklidnění situace v centru města. Vedle toho se výrazně zprůchodní spojení mezi tepnami D11 a R10.
 

Silnice I/38 je významnou dopravní tepnou ve směru severozápad jihovýchod. Vnitrostátně totiž umožňuje propojení měst Česká Lípa – Mladá Boleslav – Jihlava – Znojmo.

„Právě průjezd těžké nákladní dopravy Nymburkem, konkrétně přímo jeho středem, byl velikým problémem silnice I/38 a jsme rádi, že po pouhých dvou letech výstavby uvádíme tuto novou stavbu do provozu,“ říká generální ředitel ŘSD Jiří Švorc. Městem byl totiž veden donedávna jediný most přes řeku Labe, který nevyhovuje jak z hlediska možného zatížení, tak především šířkovým uspořádáním. Dále dosavadní průtah vedl přímo přes hlavní náměstí a zastavěnou část města.

Uvedenému stavu bylo možné pomoci jedině vedením nové trasy silnice I/38 mimo město s vybudováním nového mostu přes Labe a s mimoúrovňovým překonáním křižujících komunikací – tedy nově otevíraným obchvatem. Došlo k odstranění stávající dopravní závady, zvýšila se kapacita komunikace a zároveň bezpečnost provozu nejen pro vozidla, ale především pro pěší – obyvatele Nymburka. Velkým přínosem je také podstatné zlepšení životního prostředí v centru města i přilehlých oblastech.

Navržená trasa této komunikace východně od Nymburka propojující jižní a severní vstup silnice I/38 do města je celkově dlouhá 8325 metrů. Je rozdělena do dvou navazujících staveb, první etapa, technicky náročnější dlouhá 2380 metrů včetně mostu přes Labe, byla v roce 2007 úspěšně dokončena. Realizace obchvatu je nesporným přínosem v oblasti bezpečnosti provozu a kvalitě životního prostředí ve městě Nymburce.

 

Stavba se nachází z převážné části v katastru města Nymburk, část je v katastru obce Velké Zboží a nepatrně zasahuje i do katastru obce Budiměřice. Území stavby má v převážné části rovinatý charakter, který se až v poslední čtvrtině poněkud mění na charakter mírně zvlněný. Obchvat začíná u železniční tratě Českých drah nadjezdem a pokračuje velmi plochým terénem přes Lánskou strouhu a stáčí se zpět k tělesu násypu železniční tratě, u které vniká do lesních partií. Ty pak opouští před překročením řeky Mrliny a jejího slepého ramene. Za ní pokračuje po polích směrem pod Všechlapský vrch, kde se napojuje opět na silnici I/38 mezi Nymburkem a jeho čtvrtí Všechlapský vrch.

Trasa ve svém počátku navazuje na I. stavbu a pak pokračuje v totožném průběhu s již dříve zpracovanou dokumentací pro územní rozhodnutí, tedy v souběhu s tratí Českých drah, přes silnici II/330 a řeku Mrlinu s jejím slepým ramenem. Trasa se poněkud odchyluje od Nymburka, což je dáno na jedné straně prostorem uvažované průmyslové zóny a na straně druhé pak vedením plynovodu. Ve svém závěru se pak trasa stáčí kolměji ke stávající trase silnice I/38 pro bezproblémové křížení s ní pří dalším pokračování přeložky této silnice.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85 procent způsobilých výdajů.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě silnice I/38 Nymburk – obchvat

  • Cena stavby: 968 978 107 Kč bez DPH
  • Délka: 5943 m
  • Datum zahájení: 08/2008
  • Datum zprovoznění: 10/2010

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice