KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Otevírá se obchvat Rájce

Otevírá se obchvat Rájce

Publikováno: 3.6.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:27
Rubrika: Aktuality

Obec Rájec se může těšit na bezpečnější situaci v dopravě a lepší životní prostředí. Ředitelství silnic a dálnic ČR zde 30. května 2008 otevřelo nový úsek silnice I/44 Rájec – Zábřeh. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Strukturálních fondů v rámci Operačního programu Infrastruktura.

Silnice I/44 Mohelnice – Mikulovice (Opole) je jedním z hlavních silničních tahů Olomouckého kraje. Současně propojuje Olomoucký kraj s Polskem. Úsek řešený ve stavbě I/44 Rájec - Zábřeh je součástí celého souboru staveb na I/44 , evidovaný jako 2. stavba a 4. stavba Vlachov – Rájec.

Předmětem 2. stavby I/44 Rájec – Zábřeh byla přeložka silnice I/44 do nové trasy, která převede dopravu z úseku vedeného obcí Rájec. Navržená stavba řeší dva základní problémy v daném území. Jedná se o odstranění průjezdu zastavěnou obcí Rájec a zkapacitnění silnice v daném úseku.

„Přeložka silnice v nové trase vzhledem ke své délce nebude mít žádný vliv na celou silnici I/44 k jejímu celému významu. I přesto se tato dvoukilometrová část stane významným nástrojem pro lepší bezpečnost silničního provozu a zlepšení životního prostředí v obci Rájec,“ říká generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík.

Začátek řešeného úseku, jehož celková délka je 2.080 m je zhruba půl km jižně od Rájce a konec obchvatu je u hřbitova v Ráječku u Zábřehu. Napojení nové trasy silnice na stávající je řešeno stykovou křižovatkou. Navržená komunikace s levostranným obloukem obchází obec Rájec (v souběhu s železniční tratí) a navazuje na nedávno vybudovanou komunikaci procházející Zábřehem. V trase silnice jsou navrženy dvě úrovňové křižovatky (km 0,185 a km 1,910), které zajistí připojení obce Rájec na tento obchvat. Křížení se silnicí III/31538 Rájec – Leština je mimoúrovňové.

Obbchvat obce Rájec je navržen v souladu s územním plánem obce a s předchozí podrobnou studií vypracovanou v únoru 1999, která předběžně stanovila rozsah stavby přeložky silnice I/44 v úseku Vlachov - Zábřeh na Moravě.

Nenávratný příspěvek Evropské unie na tento projekt je ve výši 83 841 983 Kč, což představuje 75 % celkových uznatelných nákladů. Konečným příjemcem pomoci a současně objednatelem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zbývající část nákladů byla hrazena Státním fondem dopravní infrastruktury.

Významný je na uvedené stavbě příspěvek z evropských fondů. Evropský fond pro regionální rozvoj poskytuje příspěvky ke zmenšení rozdílů mezi úrovněmi rozvoje a životními úrovněmi různých regionů a snížení míry zaostávání nejvíce znevýhodněných oblastí a rovněž tak poskytuje příspěvek k vyrovnání nejzávažnějších regionálních nerovnováh ve Společenství účastí na rozvoji a na strukturálním přizpůsobení zaostávajících oblastí a na hospodářské a sociální přeměně oblastí.

Evropská unie svým rozhodnutím o alokaci finanční pomoci na tento konkrétní projekt podporuje záměr ČR v oblasti zajištění kvalitního vnitrostátního silničního spojení, které bude mít pozitivní dopad na ekonomické a sociální prostředí jednotlivých dotčených regionů a na snížení negativních důsledků dopravy na životní prostředí.

Zdroj: ŘSD

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice