KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Ostravský dopravní podnik zvažuje řešení AŽD Praha

Ostravský dopravní podnik zvažuje řešení AŽD Praha

Publikováno: 17.4.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:23
Rubrika: Aktuality

Po tragické srážce tramvají z 11. dubna v Ostravě na jednokolejné trati v úseku Vřesinská–Zátiší se hledá rychlé řešení, jak zamezit dalším podobným událostem. Moderní technologii české provenience Dopravnímu podniku Ostrava nabídla společnost AŽD Praha. Nový zabezpečovací systém dokáže řídit provoz na trati a zamezit tak dalším tragickým nehodám.

Do tragické nehody systém řízení a zabezpečení v Ostravě řídil svými pokyny dispečer, který sídlí na konečné tramvajové linky v Porubě. V praxi na sebe řidiči protijedoucích tramvají museli čekat před vjezdem na jednokolejnou trať ve výhybně. Poté, co se minuli, pokračovali dále v jízdě. K dispozici byl pro krizové situace traťový telefon.

AŽD Praha nabízí pro tuto tramvajovou trať moderní systém zabezpečení. Před časem takový systém například dodávala na podobnou tramvajovou trať v úseku Liberec–Jablonec, kde od instalace zabezpečovací technologie k žádné nehodě nedošlo.

srážka tramvají v Ostravě
K takovéto nehodě by již nemělo dojít díky zebezpečovacímu systému
od AŽD Praha.

Zabezpečovací systém, který AŽD může do Ostravy dodat, je modernější než liberecký a využívá dnešních pokročilých technologií. „Systém počítačů náprav, který jsme ostravskému dopravnímu podniku nabídli, spolehlivě funguje na síti českých železničních tratí nebo třeba ve frekventovaném provozu pražského metra“, říká generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Počítače náprav fungují na základě vyhodnocování volnosti či obsazenosti kolejového úseku. Pomocí tzv. počítacích bodů, které jsou rozmístěny na trati, systém situaci průběžně vyhodnocuje a informuje strojvedoucího o aktuálním stavu pomocí signálu na světelných návěstidlech. Doprava se tak stává maximálně bezpečnou a také mnohem plynulejší a energeticky méně náročnou.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (40x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice