KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Ostrava a kraj budou hledat stavitele dopravního uzlu Svinov

Ostrava a kraj budou hledat stavitele dopravního uzlu Svinov

Publikováno: 3.2.2010
Rubrika: 2010

Město Ostrava a Moravskoslezský kraj tento měsíc vyhlásí výběrové řízení na generálního dodavatele stavby, který bude mít na starosti komplexní revitalizaci prostoru v blízkosti vlakového nádraží v Ostravě-Svinově, včetně opravy Svinovských mostů. Rekonstrukce, na níž se podílí spolu s městem právě kraj, bude stát asi 801 milionů korun, řekl dnes novinářům manažer projektu Jakub Švrček.

Po renovaci vznikne v prostoru moderní dopravní terminál, který propojí Svinovské mosty s vlakovým nádražím. Se samotnými úpravami by se mělo začít letos v červnu. "V tuto chvíli se připravují všechny podmínky pro to, aby mohla být veřejná zakázka zahájena," podotkl Švrček. Dodal, že zhotovitele stavby budou společně vybírat zástupci města a kraje.

Celý projekt je rozdělen do dvou fází. První bude trvat přibližně devět měsíců. Zprovozněn bude nejprve průjezd pod Svinovskými mosty v trase nového prodloužení ulice Peterkovy. Zrekonstruována bude rovněž Bílovecká ulice, na níž vzniknou dvě kruhové křižovatky.

Druhá asi roční fáze pak bude zaměřena na samotné Svinovské mosty, renovována bude nejen jejich silniční, ale i tramvajová část, vzniknou například i nové zastávky autobusů nebo pěší komunikace podél kolejiště. Nejprve se plánuje oprava části mostu směrem do centra města, po ní pak část mostu, po níž je vedena doprava na městskou část Poruba.
"V první fázi to fakticky znamená omezení pouze pro pěší, kteří nebudou moci chodit po náspu, který je dnes mezi železniční stanicí a mosty, ale budou chodit kolem tržnice a dnešního autobusového stání," podotkl Švrček.

Mnohem větší dopravní komplikace přinese samotná oprava Svinovských mostů. Vybudovány budou nové provizorní tramvajové a autobusové zastávky před samotnými mosty ve směru na Porubu. "Pro automobilovou dopravu bude v první etapě faktické omezení minimální, a to pouze pod samotnými mosty. Ve druhé fázi to bude omezení poměrně značné, protože bude vždy jedna polovina mostu zcela uzavřena," podotkl Švrček. Přes Svinovské mosty přitom denně projede zhruba 48.000 automobilů. Město počítalo s tím, že by část dopravní zátěže převzal nový úsek dálnice, který však ministerstvo dopravy zpoplatnilo, což podle města řidiče odradí. Podle Švrčka bude pro řidiče nejlepší se mostům zcela vyhnout. Náhradní alternativou pro ně bude Rudná ulice. "Průchodnost území bude snížena minimálně o jednu třetinu," podotkl Švrček. Opravy by měly být dokončeny v roce 2012.

Náklady na část oprav, které bude financovat město, jsou asi 618 milionů korun. Ostravě se podařilo získat 568 milionů korun z Regionálního operačního programu, což je druhá nejvyšší dotace, která byla z tohoto programu vyčleněna. Kraj by měl zaplatit 183 milionů korun, také kraj nyní usiluje o evropské dotace.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice