KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Optimalizace trati Beroun – Zbiroh, součásti III. tranzitního železničního koridoru

Optimalizace trati Beroun – Zbiroh, součásti III. tranzitního železničního koridoru

Publikováno: 7.12.2009
Rubrika: Zajímavosti

Trať Beroun – Zbiroh je součástí transevropského železničního koridoru Paříž – Frankfurt n. M. – Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Žilina – Košice – Lvov. Optimalizace úseku mezi Berounem a Zbirohem je první ze série staveb III. koridoru mezi Prahou a Plzní.

Optimalizace trati Beroun – Zbiroh, součásti III. tranzitního železničního koridoru

Celková délka rekonstruovaného úseku je 23.647 m – z toho přeložky jsou v délce 7.510 m. V kilometráži trati se jedná o úsek km 42,264 až km 66,347. Na novém tělese budou zvětšeny poloměry oblouků pro navrhovanou rychlost 120 km/hod. Výsledkem optimalizace tohoto úseku tedy bude vyšší traťová rychlost 120–130 km/h pro klasické soupravy a 150–160 km/h pro jednotky s naklápěcí skříní (v místech, kde jsou již uplatněny prvky modernizace).

Součástí stavby je také tunelový úsek budovaný z otevřené jámy. Délka tunelu bude 324 m. Rekonstrukcí projdou také čtyři mosty a 33 propustků. Ve všech stanicích a zastávkách budou postavena nová nástupiště. Budou rekonstruovány dvě železniční stanice: Zdice a Hořovice a čtyři zastávky: Popovice, Stašov, Praskolesy a Cerhovice. Ve stanicích a na zastávkách budou zřízeny bezbariérové přístupy na nástupiště; ve Zdicích, Praskolesích, Hořovicích a v Cerhovicích vzniknou pro zvýšení bezpečnosti cestujících čtyři nové podchody.

Nástupiště budou mít pro pohodlnější nástup a výstup cestujících nástupištní hranu ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Ve Zdicích a Hořovicích vzniknou nová zastřešená ostrovní nástupiště. Bude provedena výměna trakčního vedení a silnoproudé elektroniky. Zcela modernizováno bude zabezpečovací a sdělovací zařízení. Rekonstrukcí projdou také čtyři úrovňové přejezdy. V rámci stavby bude na základě hygienických měření postaveno v obytných zónách 6.500 m protihlukových stěn.

Stavba Optimalizace trati Beroun – Zbiroh je rozdělena na pět částí:

  • Beroun – Zdice
  • žst. Zdice
  • Zdice – Hořovice (zast. Stašov, Praskolesy)
  • žst. Hořovice
  • Hořovice – Zbiroh (zast. Cerhovice)

Poznámka: Stavba nezahrnuje přestavbu železničních stanic Beroun a Zbiroh. Ta bude řešena v rámci dalších návazných staveb. Investiční náklady jsou 4,491 mld. Kč. Stavba je financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Optimalizace trati Beroun – Zbiroh je zařazena do seznamu prioritních projektů v rámci Operačního programu Doprava. Stavba byla zahájena v říjnu roku 2008 a její ukončení je naplánováno na červenec 2011.

HARMONOGRAM REALIZACE
Rok 2008

  • Přípravné práce zejména v úseku Beroun – Zdice (kol. spojka v odb. Popovice).

Rok 2009

  • Beroun – Popovice (1. a 2. traťová kolej).
  • Popovice – Zdice kol. č. 1 a lichá skupina v žst. Zdice, kol. č. 2 a sudá skupina. V žst. Zdice bude zredukován počet staničních kolejí a bude zrušeno kolejiště bývalého lokomotivního depa. Zahájení prací na přeložce trati v úseku před zast. Stašov, zastávka Praskolesy a před žst. Hořovice. Současně budou zahájeny práce na přeložce tunelové trasy v oblasti Oseka a přeložka v zast. Cerhovice.

Rok 2010

  • Dokončovací práce v žst. Zdice, peronizace žst. Hořovice, pokračování prací na přeložkách v úseku Hořovice – Zbiroh. Rok 2011
  • Hořovice – Zbiroh a propojení stávající osy kolejí s kolejemi na přeložkách a tunelu Osek. Dokončení stavby.

ZÁKLADNÍ INFORMACE O STAVBĚ:
Lokalita: Středočeský kraj
Objednatel: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Dodavatel: Sdružení firem – Skanska DS a. s., EUROVIA CS, a. s., Viamont DSP a. s.
Projektant: METROPROJEKT Praha a. s.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Násyp u Kotopek (km 55,00–56,60)Budoucí protihlukový val u Bavoryně v kombinaci se stávající tratí (km 49,406), v pozadí zářez u ZdicTěžba zářezu v km 48,950, v pozadí část města Zdice

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice