Opravy na D1 se zkracují na minimum
Rubrika: Aktuality
Pouze několik dnů budou potřebovat stavaři na opravy poškozeného povrchu dálnice D1. Na 143., 174. a 182. kilometru naší nejdůležitější dopravní tepny totiž opět použijí unikátní technologii rychletuhnoucího betonu. Díky ní se tak doba opravy zkrátí přibližně desetkrát. Rekonstrukci dálničního povrchu touto progresivní technologií provede společnost Skanska DS od 28. dubna do 4. května 2008.
„Rychletuhnoucí beton umožňuje zkrátit omezení dopravy na minimum. Během prvního dne se odstraní původní nevyhovující panel a připraví výztuže pro nový cementobetonový kryt. Po betonáži a úpravě povrchu beton tuhne zhruba 16 až 24 hodin. Celá oprava jednoho úseku trvá maximálně tři dny. Při použití standardního cementobetonového krytu, se kterým má tento nový materiál plně srovnatelné vlastnosti, by přitom rekonstrukce i uzavírka trvala déle než měsíc,“ uvedl Petr Škoda ze společnosti Skanska DS.
Oprava D1 rychloschnoucím betonem
Opravy byly zahájeny dnes ráno na 140. kilometru ve směru na Brno a současně na 174. kilometru D1 směrem na Prahu. Na 182. kilometru, a to v obou směrech, pak bude probíhat oprava dálnice od pátku do neděle. Doprava bude ve všech případech svedena do jednoho jízdního pruhu. Během opravy bude, stejně jako v loňském roce, provedena výměna a betonáž několika původních betonových desek, starých více než třicet let. Ty jsou dnes, zejména kvůli přetíženým kamionům, téměř v havarijním stavu.
Oprava D1 rychloschnoucím betonem
„Snažíme se, aby tyto práce, jakkoliv jsou nezbytně nutné, komplikovaly řidičům život co nejméně, proto je část prací a uzavírek naplánována na víkend, kdy je menší provoz,“ uvedl Škoda.
Oprava D1 rychloschnoucím betonem
Uzavírky:
140. km – uzavírka pravého jízdního pruhu směr Brno 28. 04. – 30. 04.
174. km – uzavírka pravého jízdního pruhu směr Praha 28. 04. – 30. 04.
182. km – uzavírka pravého jízdního pruhu v obou směrech 02. 05. – 04. 05.