KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Oprava mostů v Brandýse musí počkat na dokončení oprav R10

Oprava mostů v Brandýse musí počkat na dokončení oprav R10

Publikováno: 21.5.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:30
Rubrika: Aktuality

Dlouho chystaná rozsáhlá rekonstrukce poškozených mostů v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi bude muset být odložena na příští rok. Nyní se na tom dohodli zástupci Středočeského kraje, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstva dopravy. Plánovaný termín oprav se překrýval s omezením na rychlostní silnici R10, kudy by musela vést objízdná trasa. Uzavření brandýských mostů spolu se zúžením na R10 by ochromilo dopravu mezi Prahou a Mladou Boleslaví.

„Úplně nejrozumnější bude odložit rekonstrukci soumostí v Brandýse nad Labem, protože ještě není zahájena. Letos by se udělaly všechny přípravné práce, které jsou možné za provozu,' řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Totéž potvrdil náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský. „Je to ze všech možných řešení to nejméně bolestivé,' míní. Oprava soumostí vyžene z města automobilovou dopravu, která bude muset být svedena právě přes deset kilometrů vzdálený dálniční most. Ten ale nyní ŘSD opravuje, práce mají trvat do listopadu 2008. Uspíšit stavbu by šlo maximálně o dva týdny, což situaci neřeší.

„Není možné rekonstruovat jak státní, tak krajské komunikace zároveň. To bychom způsobili neuvěřitelný dopravní kolaps a lidé by neměli šanci se dostat z jedné strany řeky na druhou. Takže musíme počkat, až to stát dodělá, a teprve pak můžeme začít my,' uvádí hejtman Středočeského kraje Petr Bendl.

Sedm brandýských mostů poničily zejména předloňské jarní záplavy, nyní jsou v havarijním stavu. Zatím po nich nesmějí jezdit nákladní automobily, které váží více než 12 tun. Podle Vyšehradského se nyní dokončuje statický posudek, hotov by měl být koncem příštího týdne. Předběžné signály ale nasvědčují tomu, že by mosty měly další dopravní zatížení ještě vydržet. Problém však bude pro hejtmanství představovat i to, jak přesunout prostředky získané na opravu mostů z letošního roku na příští. Podle Bendla by se to mělo podařit. 'Příslib máme. Záleží ještě na stanovisku ministra, ale já věřím, že bude kladné,' uvedl hejtman. Zároveň bude nutné změnit smlouvy s dodavateli.

Soutěž na rekonstrukci všech mostů hejtmanství už jednou vyhlásilo, nakonec ji ale zrušilo. Důvodem bylo to, že nejnižší nabídka přesáhla o více než sto milionů korun reálný odhad nákladů na opravu soumostí. Navíc by rekonstrukce podle nabídky trvala déle, než kraj požadoval.

Brandýské mosty se měly rekonstruovat už loni, jediná nabídka ale byla tak vysoká, že ji kraj musel odmítnout. „Proto se v letošním roce obě opravy setkaly. Snažili jsme se tomu zabránit,' uvedl mluvčí kraje Martin Kupka.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (37x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice