KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Opava má jedno z nejhezčích nádraží na Moravě

Opava má jedno z nejhezčích nádraží na Moravě

Publikováno: 1.4.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:40
Rubrika: Aktuality

Kompletně zrekonstruovaná nádražní budova nejdůležitější opavské železniční stanice byla v minulých dnech otevřena pro cestující. Defi nitivně tak skončila rekonstrukce, která začala v roce 2004. Souběžně bylo také kompletně opraveno kolejiště, nástupiště. Současná rekonstrukce budovy stála 77 milionů korun.

„Nádražní budovu bylo nezbytné rekonstruovat, nešlo ale jen o její technický stav, ale také o prostorové a technické řešení, které je po rekonstrukci mnohem efektivnější,“ řekl redakci Silnic Železnic ředitel Regionální správy majetku ČD v Olomouci Gabriel Jursa. Výpravní budova byla postavena v roce 1855 a potom rozšířena v letech 1892 až 1893. Během let prošla řadou změn a ne vždy zrovna citlivých. Proto byla na základě dochovaných fotografi í a dobové projektové dokumentace navržena obnova vstupního vestibulu do jeho originální podoby z roku 1855. Vzhledem ke stáří budovy provedli restaurátoři za asistence pracovníků Národního památkového ústavu odborný restaurátorský průzkum, který odhalil pod pozdějšími nátěry původní historickou malbu. Dodavatelem rekonstrukce byla akciová společnost OHL ŽS a projekt připravilo Projektstudio v čele s Pavlem Krátkým. Projektanti museli respektovat připomínky Národního památkového ústavu i Útvaru hlavního architekta města Opavy.
Vnitřní prostory byly upraveny tak, aby lépe odpovídaly potřebám dnešního provozu a aby je bylo zároveň možné využít pro další firmy a podnikatele. Ve spolupráci se stávajícími nájemci byla opravena pobočka České pošty, ordinace lékařů a zcela novou tvář mají také nádražní restaurace a jídelna. Nově slouží cestujícím pobočka autobusového dopravce TQM, prodejna tiskovin Relay, občerstvení Fornetti, samoobsluha Pont a nové informační centrum a čekárna ve vestibulu budovy. Vlastní rekonstrukci odstartovala oprava střechy v říjnu 2004. Během ní byla opravena konstrukce krovu a kompletně vyměněn střešní plášť budovy a přístřešku. Dále prošla přeměnou elektroinstalace a vzduchotechnika, nové jsou rozvody informačních a sdělovacích systémů, repasována okna, vyměněny vstupní dveře. V neposlední řadě byla zcela obnovena fasáda budovy, včetně štukatérských prvků a kamenného soklu. Rekonstrukcí prošly zpevněné plochy bývalého prvního nástupiště, repasovány byly původní litinové sloupy a doplněno zábradlí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (45x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (37x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice