KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Omezení dopravy na D1 u Prahy

Omezení dopravy na D1 u Prahy

Publikováno: 13.6.2010, Aktualizováno: 14.6.2010 00:16
Rubrika: 2010

Další etapa uzavírek na dálnici D1, které proběhnou v nejbližších dnech v souvislosti s pokračující výstavbou Pražského okruhu.

Omezení dopravy na D1 u Prahy

Dálnice D1 bude omezena do dvou jízdních pruhů v termínu od 13.6. do 31.7. 2010 a to ve směru z Prahy na Brno v kilometru 8,1 – 12,5 km a ve směru z Brna do Prahy také zúžení do dvou jízdních pruhů v kilometru 8,1 – 15,2 km. První práce začnou probíhat již v neděli ve večerních hodinách 13.6. a to ve směru z Prahy na Brno. Důvodem je :

  • realizace další etapy nových komunikací souběžných s D1 tzv. kolektorových vozovek
  • výměna ocelových svodidel ve středovém pruhu dálnice D1
  • pokládka spojovacích kabelů ve středovém dělícím pásu a provádění kabelových prostupů
  • výstavba základů portálů dopravního značení
  • obnova kanalizace
  • pokládka kabelů a výstavba základů stožárů veřejného osvětlení

Provoz zde bude omezen do dvou jízdních pruhů za snížené rychlosti 60 km/h a 50 km/h. Prosíme řidiče o maximální trpělivost, bez těchto omezení není možné postupovat v dostavbě Pražského okruhu konkrétně v této části, kde se Pražský okruh propojí s naší nejfrekventovanější dálnicí D1. Doporučujeme řidičům vyhýbat se dopravě tímto směrem v dopravních špičkách po dobu tohoto omezení.
Stávající omezení dopravy do dvou jízdních pruhů ve směru z Brna do Prahy na km 17,5 – 15 bude uvolněno do 3 jízdních pruhů v pondělí 14.6. 2010 a až po tomto uvolnění naváže výše avizovaná další etapa uzavírek.

Schématické mapy celého Okruhu a jeho jižní části.

Popis mimoúrovňové křižovatky dálnice D1 a Silničního okruhu kolem Prahy
Tato mimoúrovňová křižovatka (MÚK) slouží pro napojení Silničního okruhu kolem Prahy na dálnici D1, a to ve směru do Brno i ve směru do Prahy. Trasa silničního okruhu kříží dálnici D1 v km 10,297 staničení dálnice, tj. v blízkosti oboustranných odpočívek Nupaky, poblíž stávající MÚK dálnice D1 se silnicí II/101 v km 11,400 staničení dálnice.
S ohledem na polohu křižovatky, kategorii dálnice D1 a SOKP a s ohledem na preferované dopravní směry je navržena mimoúrovňová křižovatka dvojlístková s průplety, kolektorovými vozovkami a přímou větví.
Návrh křižovatky vychází z kategorie dálnice D1 a SOKP. Návrh křižovatky je ovlivněn i blízkou polohou stávající MÚK dálnice D1 se silnicí II/101. Obě křižovatky budou propojeny kolektorovými vozovkami souběžnými s dálnicí D1.

MÚK je složena z následujících částí:

  • Větev 1 umožňuje spojení z D1 (od Brna) na SOKP (směr Plzeň). Je délky 1 665,429 m.
  • Větev 2 spojuje D1 (kolektor K1 SO 103) ze směru od Brna na SOKP ve směru na D11. Je délky 439,607 m.
  • Větev 3 je vratná křižovatková větev pro spojení ze směru od Plzně (kolektor K3) ve směru na Prahu (kolektor K1 SO 103). Je délky 379,570 m.
  • Větev 4 umožňuje spojení směru od D11 na Prahu (napojení do kolektoru K1. Délka je 456,941 m.
  • Větev 5 spojuje směr od D11 na D1 ve směru na Brno. Délka 1453,342 m
  • Větev 6 spojuje dálnici D1 od Prahy se SOKP směr Plzeň. Délka 791,04 m.
  • Větev 7 je vratná křižovatková větev pro spojení ze směru od Prahy na SOKP ve směru D11. Délka 383,645 m.
  • Větev 8 umožní spojení SOKP ze směru od Plzně s D1 ve směru na Brno. Délka 518,997 m.

Zdroj: ŘSD

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
OrtofomapaOrtofomapaOrtofomapa

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (103x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...
Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (59x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (28x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice