Omezení dopravy na D1 u Prahy
Rubrika: 2010
Další etapa uzavírek na dálnici D1, které proběhnou v nejbližších dnech v souvislosti s pokračující výstavbou Pražského okruhu.
Dálnice D1 bude omezena do dvou jízdních pruhů v termínu od 13.6. do 31.7. 2010 a to ve směru z Prahy na Brno v kilometru 8,1 – 12,5 km a ve směru z Brna do Prahy také zúžení do dvou jízdních pruhů v kilometru 8,1 – 15,2 km. První práce začnou probíhat již v neděli ve večerních hodinách 13.6. a to ve směru z Prahy na Brno. Důvodem je :
- realizace další etapy nových komunikací souběžných s D1 tzv. kolektorových vozovek
- výměna ocelových svodidel ve středovém pruhu dálnice D1
- pokládka spojovacích kabelů ve středovém dělícím pásu a provádění kabelových prostupů
- výstavba základů portálů dopravního značení
- obnova kanalizace
- pokládka kabelů a výstavba základů stožárů veřejného osvětlení
Provoz zde bude omezen do dvou jízdních pruhů za snížené rychlosti 60 km/h a 50 km/h. Prosíme řidiče o maximální trpělivost, bez těchto omezení není možné postupovat v dostavbě Pražského okruhu konkrétně v této části, kde se Pražský okruh propojí s naší nejfrekventovanější dálnicí D1. Doporučujeme řidičům vyhýbat se dopravě tímto směrem v dopravních špičkách po dobu tohoto omezení.
Stávající omezení dopravy do dvou jízdních pruhů ve směru z Brna do Prahy na km 17,5 – 15 bude uvolněno do 3 jízdních pruhů v pondělí 14.6. 2010 a až po tomto uvolnění naváže výše avizovaná další etapa uzavírek.
Schématické mapy celého Okruhu a jeho jižní části.
Popis mimoúrovňové křižovatky dálnice D1 a Silničního okruhu kolem Prahy
Tato mimoúrovňová křižovatka (MÚK) slouží pro napojení Silničního okruhu kolem Prahy na dálnici D1, a to ve směru do Brno i ve směru do Prahy. Trasa silničního okruhu kříží dálnici D1 v km 10,297 staničení dálnice, tj. v blízkosti oboustranných odpočívek Nupaky, poblíž stávající MÚK dálnice D1 se silnicí II/101 v km 11,400 staničení dálnice.
S ohledem na polohu křižovatky, kategorii dálnice D1 a SOKP a s ohledem na preferované dopravní směry je navržena mimoúrovňová křižovatka dvojlístková s průplety, kolektorovými vozovkami a přímou větví.
Návrh křižovatky vychází z kategorie dálnice D1 a SOKP. Návrh křižovatky je ovlivněn i blízkou polohou stávající MÚK dálnice D1 se silnicí II/101. Obě křižovatky budou propojeny kolektorovými vozovkami souběžnými s dálnicí D1.
MÚK je složena z následujících částí:
- Větev 1 umožňuje spojení z D1 (od Brna) na SOKP (směr Plzeň). Je délky 1 665,429 m.
- Větev 2 spojuje D1 (kolektor K1 SO 103) ze směru od Brna na SOKP ve směru na D11. Je délky 439,607 m.
- Větev 3 je vratná křižovatková větev pro spojení ze směru od Plzně (kolektor K3) ve směru na Prahu (kolektor K1 SO 103). Je délky 379,570 m.
- Větev 4 umožňuje spojení směru od D11 na Prahu (napojení do kolektoru K1. Délka je 456,941 m.
- Větev 5 spojuje směr od D11 na D1 ve směru na Brno. Délka 1453,342 m
- Větev 6 spojuje dálnici D1 od Prahy se SOKP směr Plzeň. Délka 791,04 m.
- Větev 7 je vratná křižovatková větev pro spojení ze směru od Prahy na SOKP ve směru D11. Délka 383,645 m.
- Větev 8 umožní spojení SOKP ze směru od Plzně s D1 ve směru na Brno. Délka 518,997 m.
Zdroj: ŘSD