KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    OHL ŽS zrekonstruuje železniční trať v Maďarsku

OHL ŽS zrekonstruuje železniční trať v Maďarsku

Publikováno: 5.3.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:41
Rubrika: Aktuality

OHL ŽS je součástí sdružení, které získalo v Maďarsku další velkou železniční zakázku. Závod Dopravní stavby, sekce Železnice zde právě zahajuje práce na rekonstrukci železniční trati v úseku Mezötúr – Gyoma, který je součástí železničního koridoru Budapešť – Szolnok- hranice s Rumunskem.

Železniční trať z Mezötúru do Gyoma leží v jihovýchodní části Maďarska a v roce 2009 oslaví již 150 let od zahájení provozu. Celková délka rekonstruovaného úseku je 20,6 km a po dokončení modernizace zde budou vlakové soupravy moci jezdit rychlostí až 160 km/h. Vedle traťového úseku zahrnuje zakázka také rekonstrukci stanic Mezötúr a Gyoma, ve kterých vyrostou mimo jiné také nové podchody. V úseku Nagylapos – Gyoma bude trať zdvojkolejněna.

Během stavebních úprav bude obnoveno celkem 43 km kolejí, demontováno 57 a nově namontováno 48 výhybek. Na trati bude rekonstruováno celkem 9 mostních objektů, z toho 7 se železobetonovou a 2 s ocelovou konstrukcí. Ve stanici Mezötúr vyroste také nová napájecí stanice. Dále bude rekonstruováno trakční vedení a zabezpečovací zařízení a novou podobu získají i silniční přejezdy

Investorem stavby je Nemleti Infrastruktúra Fejlesztö – NIF. Budapešť a celková výše investic dosáhne 100, 67 mil. eur včetně DPH, tj. více než 2,5 mld. Kč. Projekt zpracovaly společnosti ITALFERR z Říma a maďarské RING – mérnöki iroda Györ a UVATERV Budapešť. Zhotovitelem je sdružení firem OHL ŽS (vedoucí účastník sdružení) a Középszolg, Budapešť. Výluky na trati byly zahájeny 1. března 2008 a dokončení celé zakázky je plánováno na prosinec roku 2009.

OHL ŽS nestaví v Maďarsku poprvé. Vedle zakázek na tramvajových tratích a vozovnách právě dokončuje práce na přestavbě železniční stanice Cegléd v celkové hodnotě téměř 34 mil. eur.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (44x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (37x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice