Odborníci na reklamu už potřetí ocenili kampaň „Nemyslíš – zaplatíš”
Rubrika: Bezpečnost
Bezpečnostní kampaň Ministerstva dopravy „Nemyslíš – zaplatíš” získala další vítězství v anketě odborníků na reklamu. Televizní spot, upozorňující na používání dětských autosedaček, jednoznačně vyhrál hodnocení listopadových klipů v týdeníku Strategie. Jeden z předchozích spotů už obsadil první místo ve stejné anketě za říjen. Do třetice se billboardy staly Vítězem měsíce října v kategorii venkovní reklama v anketě týdeníku Marketing a media.
Porotci se v nejnovější anketě shodli, že kampaň „Nemyslíš – zaplatíš” je drsná, ale účinná. Zástupci reklamních agentur, novináři a pracovníci v marketingu posuzovali necenzurovanou verzi klipu, ve kterém zemře malé dítě po nárazu do čelního skla. Některé televizní stanice před 22. hodinou zakrývaly tragický okamžik nehody černým čtvercem. Plné verze všech klipů jsou k dispozici na stránce www.nemyslis-zaplatis.cz.
Listopadový spot bezpečnostní kampaně získal 9,2 bodů z 10 možných a nechal za sebou klipy mobilních operátorů T-Mobile a Vodafone. „Je to pro nás příjemné překvapení. Nevzpomínám si na žádnou komerční kampaň, která by byla tak dobře hodnocená, natož na kampaň některého ministerstva,” říká Eda Kauba z agentury Euro RSCG, která pro resort dopravy kampaň připravila.
Odborný týdeník Strategie ocenil také internetovou část kampaně, když ji zařadil mezi tři nejlepší za listopad 2008.
„Těší mě úspěchy této kampaně. Tím nejdůležitějším měřítkem však budou výsledky nehodovosti v dalších měsících, které ukážou, do jaké míry byla kampaň opravdu efektivní. Připravujeme navíc další projekty, které by měly dopad této kampaně posílit,” říká ministr Petr Bendl a dodává: „Zatím jsou pro nás tou nejpodstatnější zpětnou vazbou ohlasy lidí, které přicházejí z celé republiky a které nás utvrzují v tom, že spoty mířily a stále míří tím správným směrem. Zůstávám optimistou a pevně věřím, že kampaň v lidech zanechá takový dojem, který jim pomůže předejít zbytečným nehodám a úmrtím na silnicích.”