KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Odborná porota nejsou politici

Odborná porota nejsou politici

Publikováno: 1.12.2008, Aktualizováno: 2.3.2009 22:53
Rubrika: Zajímavosti

Potřetí jsem měl tu čest být členem odborné poroty soutěže Dopravní stavba roku a potřetí tak spolu s lidmi, kteří v oboru něco znamenají, rozhodovat o nejlepších dopravních stavbách roku v České republice.

Oproti velké části našich politiků máme jinou roli. Každý má právo v rámci zasedání nahlédnout do veškeré dokumentace ke každé stavbě, nikdo v době zasedání nečte Blesk nebo netelefonuje. My jsme mohli říci cokoliv podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, protože nejsme oblečeni do stranických triček nebo spíše stranických svěracích kazajek. Je nás tak akorát, abychom se navzájem všichni dobře poznali a viděli si do tváří, dobře se v jednacím sále slyšeli, a pokud chtěl kdokoliv něco sdělit, stačilo se mírně přihlásit o slovo a předseda poroty Petr Moos, všímavý to člověk, okamžitě reagoval nebo zájemce požádal o strpení, než domluví předřečník. Nikdo se nevztekal jako malý kluk, nikdo se taky nepřekřikoval, každý vyslechl názor druhého, neposmíval se řeči kolegy, respektoval jeho názor a poté vyslovil svůj. Protože v sále nebyli novináři, nikdo se nepředváděl před kamerami a hledáčky objektivů, pouze jsme se věnovali své práci. Na stole mezi 32 přihláškami bylo i občerstvení, sice skromné, ale hlavně a na rozdíl od poslanecké sněmovny nealkoholické. Naše rozhodování tak vzešlo z čistých hlav. Při hlasování jsme nepoužívali elektronická tlačítka, ale zvedali jsme ruce. Proto nemohlo dojít k tomu, že někdo nerozezná červené tlačítko od zeleného a nemůže se vymlouvat, že se spletl, čímž se veškeré hlasování zrychlovalo. Možná proto proběhl výběr nejlepších staveb precizně, rychle a výsledek, věřím, stojí za to. V době, kdy se tento časopis tiskl, jsme na posledním zasedání poroty vybírali stavby nejlepší z nejlepších. Soutěž vstoupí do svého fi nále při 7. ročníku mezinárodní dborné výstavy dopravního inženýrství a logistiky Eurotraffi c, která proběhne ve dnech 13.–15. listopadu, to už by mělo být toto naše  aktuální číslo časopisu Silnice Železnice na světě. Nominace byly představeny již v rámci For Arch v září letošního roku a z těchto nominovaných (v seznamu přihlášených, označeny oranžovou barvou) pak porota vybere a představí ty nejlepší, které se budou honosit tituly Dopravní stavba roku 2006, případně i zvláštními cenami vypisovatelů soutěže a dalších zúčastněných subjektů. Vyhlášení výsledků soutěže Dopravní stavba roku se uskuteční v rámci Galavečera souboru výstav For City 14. listopadu 2007. Spolu s kolegyní Barborou Kopeckou jsme v příloze, kterou držíte v ruce, představili některé vybrané stavby přihlášené do soutěže a z podkladů organizátora ABF jsme se pokusili vybrat to nejzajímavější. Věřím, že v příloze najdete zajímavé a nové informace. Věřím taktéž, že o stavbách, které nyní oceňujeme, nebudeme muset za pár let psát jako o ukázkách nekvalitně provedených dopravních staveb, které se přiřadily k těm  desítkám nebo stovkám mostů a cest v republice, které dělají našemu stavebnictví ostudu.
Na závěr mi dovolte představit členy letošní odborné poroty, jejíž práce si velmi vážím. Jsou v ní: Karel Havlíček, Státní fond dopravní infrastruktury; Martin Mandík, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků; Michal Vojtíšek, Ředitelství silnic a dálnic ČR; František Lehovec, Česká silniční společnost; František Laudát, Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR; Miroslav Šefara, Ředitelství vodních cest  ČR; Jan Komárek, Správa železniční a dopravní cesty; Petr Moos, Fakulta dopravní, ČVUT; Vladimír Bártl, Ministerstvo dopravy ČR – Odbor pozemních komunikací; Pavel Stoulil, Fakulta dopravní, ČVUT a Milan Jírovec, Česká komora architektů…

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (113x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice