KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Od dnešního odpoledne začnou jezdit vlaky mezi Olomoucí a Přerovem rychlostí 160 km/h

Od dnešního odpoledne začnou jezdit vlaky mezi Olomoucí a Přerovem rychlostí 160 km/h

Publikováno: 31.1.2007, Aktualizováno: 20.1.2010 00:50
Rubrika: Aktuality
Od dnešní 14. hodiny začnou vlaky Českých drah – klasické i soupravy s nuceným naklápěním skříně (pendolino) – jezdit po zmodernizované trati Olomouc – Přerov rychlostí 160 km/h. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky (SC Pendolino) jezdit mezi Prahou a Ostravou přibližně 175 minut (dosud 189 min).
Dosavadní jízdní doba trvala v úseku Přerov – Olomouc 14 minut, nyní se zkrátí na 12 minut (mezi Dluhonicemi a Olomoucí na 10 min).
Zrychlování vlaků Českých drah na trase mezi Prahou a Ostravou je díky modernizaci železničních tratí a vozidel markantní. Ještě v 80. letech jezdily nejrychlejší železniční spoje mezi Ostravou a Prahou přibližně 4 hodiny 40 minut a naprostá většina rychlíkových spojů měla jízdní dobu kolem 5 hodin; dnešní vlaky kategorie EC a IC, vedené v klasické soupravě, pak zvládnou tuto trasu za přibližně 3 hodiny 45 minut.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice