KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Obliba betonových vozovek se zvyšuje

Obliba betonových vozovek se zvyšuje

Publikováno: 15.11.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 23:43
Rubrika: Aktuality

V těchto dnech se v Chlumci nad Cidlinou sešli čeští i evropští odborníci v oblasti cementobetonových krytů a výrobci cementu na druhém ročníku mezinárodní konference Betonové vozovky 2006. Více než 150 účastníků si vyslechlo zajímavé příspěvky z oblasti legislativy, technologie a praktického použití cementobetonových krytů na pozemních komunikacích a letištích, zvláštní pozornost byla věnována betonovým vozovkám v tunelech. Konferenci pořádal Svaz výrobců cementu ČR, Dálniční stavby Praha a Skanska DS.

„Konference přinesla zajímavé poznatky z výzkumu a vývoje a velkým přínosem jsou mnohaleté zkušenosti našich zahraničních kolegů. Je zřejmé, že velkým fenoménem u nás budou v nejbližších letech betonové povrchy v tunelech, a to nejen v hornatějších částech republiky, ale zejména městských aglomeracích, kde se tunely staví z ekologických důvodů, aby doprava nezatěžovala okolí. Novým tématem pro nadcházející roky by mohly být cementobetonové kryty na mostech,“ řekl na závěr konference ředitel úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic Vladimír Vorel.

Jak vyplynulo z konference, vozovky s betonovým povrchem mají řadu nesporných výhod. První je ekonomická: životnost betonových vozovek činí 35 a více let, což je několikanásobně více než životnost asfaltových vozovek. Další výhodou je větší bezpečnost provozu: betonové vozovky se obejdou bez častých oprav a souvisejících uzavírek, které jsou častou příčinou dopravních nehod. Betonové vozovky mají vysokou odolnost proti deformacím (vyjeté koleje), nízkou hlučnost, jsou recyklovatelné a nehořlavé a na rozdíl od asfaltových vozovek nepohlcují světlo, tedy „svítí“, což přispívá k bezpečnosti provozu v podmínkách snížené viditelnosti a klade nižší nároky na osvětlení v tunelech.

Příspěvky na konferenci se týkaly třech témat - výzkumu a legislativy, technologie a poznatků z výstavby. Účastníci konference se seznámili se současným stavem převzetí evropských norem pro výstavbu betonových vozovek do soustavy českých technických norem a diskutovali o návrhu letištních vozovek a specifických vlastnostech letištních krytů. Byli rovněž informováni o rakouských předpisech pro prevenci alkalicko-křemičité reakce v betonu a o identifikaci produktů této reakce na jednom českém letišti. Současný stav technologie tzv. vymývaných povrchů v Německu je důležitý z hlediska budoucího vývoje v České republice, protože spojuje vynikající protismykové vlastnosti s nízkou hlučností povrchů. Řešení vyztužování spár cementobetonových krytů bylo předmětem dvou příspěvků, vkládáním výztužných prvků do čerstvého betonu se zabýval příspěvek zástupce americké firmy. Byly diskutovány zkušenosti s projektováním a výstavbou betonových vozovek v tunelu Sitina v Bratislavě a v tunelu Valík na obchvatu Plzně. O rakouských tunelech informoval odborník z vídeňského Ministerstva pro dopravu, inovace a technologie.

Mezinárodní konference Betonové vozovky 2006
Datum konání: 9. listopadu 2006
Místo: Karlova Koruna, Chlumec nad Cidlinou
Počet účastníků: 154
Pořadatelé: Svaz výrobců cementu ČR, Dálniční stavby Praha, Skanska DS

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (58x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice