KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Obecná infrastruktura Segro Logistic Park Prague etapa IV. Česká republika

Obecná infrastruktura Segro Logistic Park Prague etapa IV. Česká republika

Publikováno: 10.6.2014
Rubrika: Zajímavosti

Jedná se o výstavbu technické infrastruktury a mimoúrovňové křižovatky v rámci výstavby hal skladového areálu v Hostivicích na západě Prahy u rychlostní silnice R6 a Pražského městského okruhu R1, který spojuje nejvýznamnější české dopravní trasy (dálnice D1, D5, D8, D11 a rychlostní komunikaci R10 – to vše v blízkosti mezinárodního letiště Praha-Ruzyně a železniční trati. Investorem stavby je společnost GrontInfra s. r. o.

STAVBA BYLA ROZDĚLENA DO TŘÍ FÁZÍ:
1A Infrastruktura – zahrnuje objekty vodovodní přeložky DN100 s přípojkou vč. vodoměrné šachty, komunikaci areálovou a příjezdovou, kanalizaci dešťovou, splaškovou vč. čerpací stanice splašků s výtlakem do ČOV Hostivice a retenční nádrží, přeložku mimoareálového rozvodu plynovodu, telefonní přípojku, přípojka pro čerpací stanici a gabionové zdi.

1B Železniční most Hostivice v km 13,883 – zahrnuje objekty železničního mostu, spodku, svršku a přeložek sdělovacích a zabezpečovacích kabelů. Délka opravovaného úseku je 775 m.

2,3 Soubor dopravních staveb MÚK Hostivice – zahrnuje objekt komunikace (3 místní komunikace (MK) spojující 3 okružní křižovatky (OK)), opěrnou zeď u OK1, chráničky IS, přeložku vodovodu DN1000, objekty dešťové a splaškové kanalizace a přeložku kabelu řízení letového provozu. Všechny fáze jsou realizovány vč. objektů vegetačních úprav.

Práce byly zahájeny fázemi 1A a 1B, skrývkou ornice v místech nového žel. náspu v říjnu 2012. Všechny činnosti byly přizpůsobeny souvisejícím pracem podrobného záchranného archeologického průzkumu, který probíhal v celém rozsahu přeložky železniční trati vč. mostu až do konce dubna 2013, což zpočátku významně zpomalilo tempo výstavby. Po dokončení prací archeologů v místě mostu proběhly zemní práce vč. vybudování pažící stěny u stávajícího žel. náspu, pokračovala výstavba bet. konstrukcí montáž podpěrné skruže, montáž a uložení nosníků mostovky profilu I, provedení NK, izolace, výstavba říms, přechodová oblast za opěrami.

V listopadu 2012 bylo také přeloženo vodovodní potrubí DN1000 – přívodní řad Želivka, které se nacházelo pod nově budovanou žel. tratí. Jedná se o přívod pitné vody pro Kladno vč. propojovacího objektu typu POCH v místě křížení řadu s příjezdovou komunikací. Potrubí bylo přeloženo v únoru 2013.

Práce na žel. spodku probíhaly paralelně s výstavbou mostu tak, aby bylo možné položit žel. svršek najednou v celé délce překládaného úseku. Od dubna také současně s výstavbou mostu probíhaly práce na opěrných zdech pod železnicí a objektech kanalizací a plynu v místě příjezdové komunikace k halám.

Činnosti, které probíhaly v rámci fáze 1B byly realizovány za nepřetržité výluky provozu dráhy od 4. 8. – 12. 8. a pomalých jízd rychlostí 50 km/hod a to od 17. 6. do 17. 7. Výstavba skončila propojením kolejového svršku se stávajícím a přeložením sdělovacích a zabezpečovacích kabelů. Zkušební provoz fáze 1B byl zahájen 12. 8. 2013 převzetím správcem SŽDC s. o. Práce na objektu příjezdové komunikace a tím zprovoznění přístupu k nově budované hale byly ukončeny v říjnu 2013.

V říjnu byl dokončen objekt plynovodu, přípojka k čerpací stanici splašků (ČS), slaboproudé rozvody telefonních kabelů a gabionové zdi. V srpnu byly zahájeny práce na etapě 2, 3 realizací opěrné zdi u OK1, přeložkou vodovodního řadu DN100, dešťové a splaškové kanalizace, uložením chrániček pro budoucí IS a přeložkou kabelů řízení
letového provozu letiště. Současně se zahájily práce na nejrozsáhlejším objektu této fáze – komunikaci, které nyní pokračují pracemi na VDZ. Po ukončení prací na šachtové betonové pozemní ČS splašků bylo vybudováno výtlačné potrubí do ČOV Hostivice v dl. 320 m. 

V současné době zbývá osadit ČS čerpadly a dokončit vegetační úpravy u fází 1A a 2, 3.

Výstavba byla zahájena v 10/2012, dokončení je plánováno na 04/2014.

Segro Logistic Park Prague Municipal Infrastructure, Stage IV Czech Republic
It concerns the construction of technical infrastructure and an interchange within the construction of storage premises halls in Hostivice, West of Prague, by R6 Expressway and R1 Prague City Circle, connecting the most significant Czech transportation routes (D1, D5, D8 and D11 Highways and R10 Expressway – everything close to International Praha-Ruzyně Airport and railway line. The investor is GrontInfra s. r. o. company.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Fáze 1A – Práce při osazování potrubí v místě křížení přeložky vodovodu DN 100 s novou komunikací. Zde je potrubí osazeno objímkami RACI a vloženo do ocelové chráničky DN 1400. Fáze 1B – Činnost archeologa na počátku výstavby během skrývky ornice pro budování přeložky železniční trati. Pohled ve směru na Prahu. Dřevěné kolíky vyznačují místa nálezů.Fáze 1A – Pohled směrem od Karlovarské cesty E48 na dokončenou příjezdovou komunikaci, most, gabionové zdi, dokončené žel. stavby. V pozadí vpravo zprovozněná skladová hala.Fáze 1B – Detail mostu ve směru od MÚK Hostivice. V popředí příprava pro NK, která bude doplněna v rámci připravovaného projektu modernizace trati Praha – Kladno.Fáze 1A – Dokončená retenční nádrž – vyústění dešťové kanalizace. Vlevo skříň vč. přípravy pro montáž ovládání čerpadel Č.S. splašků.Fáze 2, 3 – MÚK Hostivice – Pohled na OK2 ve směru na MK 02. Zbývá dokončit vegetační úpravy.Fáze 2, 3 – MÚK Hostivice – Opěrná zeď. Zeď podchycuje násyp větve okružní křižovatky v místě tečnového dotyku stávající komunikace tak, aby tato komunikace vč. stromořadí nabyla násypem zasažena.Fáze 2, 3 – Pohled na násyp MK 02 směrem k OK3, která je budována za nadjezdem silnice I/6

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (110x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (72x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice