KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Technologie    Obalovny a nové technologie

Obalovny a nové technologie

Publikováno: 31.8.2016
Rubrika: Technologie

COLAS v České republice je jedním z předních výrobců asfaltových směsí, které používá jednak pro vlastní výstavbu, ale také je dodává jiným odběratelům. V loňském roce se vyrobilo 786 tisíc tun horkých asfaltových směsí a 48 tisíc tun modifikovaných asfaltů, což je historicky nejvyšší výsledek během působení na domácím trhu. Podíl COLASu na trhu tak představuje zhruba 10 % celkového objemu.

V Česku provozujeme jedenáct obaloven, k výrobě používáme jedny z nejmodernějších dostupných výrobních technologií pro výrobu asfaltových směsí. Kromě toho umíme a dokážeme vyrobit celou škálu modifikovaných asfaltů, které se pro výrobu asfaltových směsí používají; prodávají se pod obchodním označením Colflex. Pro sestavení výrobní receptury a kontrolu kvality využíváme jednak laboratorní kapacity v České republice, ale také zázemí vývojového a výzkumného laboratorního centra COLASu poblíž Paříže. Díky vysoké kvalitě a stabilním vlastnostem těchto polymerem modifikovaných asfaltů se významně zvyšuje odolnost asfaltových vrstev vůči dopravní a klimatické zátěži v konstrukcích vozovek.

ASFALTOVÉ EMULZE
COLAS patří k největším světovým lídrům v oblasti staveb a údržby silnic a komunikací, a nemalé prostředky jsou věnovány jak na dosažení co největší kvality vyráběných produktů, tak na výzkum a vývoj nových technologií. COLAS si asfaltové emulze vyrábí pro svoji vlastní spotřebu pro různé technologie výstavby vozovek. Asfaltové emulze také prodává stále rostoucímu počtu zákazníků.

Emulze obecně je heterogenní směs dvou kapalin, oleje ve vodě nebo vody v oleji, přičemž olej – anebo v našem případě asfalt – se v emulzi vyskytuje ve formě mikroskopických kuliček rozptýlených ve směsi. Asfaltové emulze mají tu výhodu, že se dají používat relativně za normálních klimatických podmínek; není proto nutné přidávat v rámci aplikace emulze další energii.

Asfaltové emulze se aplikují na celé řadě míst, od spojovacích postřiků asfaltových vrstev přes nátěrové technologie, mikrokoberce až po studené asfaltové směsi; v nich se jako pojivo použitá právě asfaltová emulze. Z hlediska spotřeby emulzí jsme na relativním začátku, ale spotřeba a prodej emulzí skupiny roste a doufáme, že tak tomu bude i v dalších letech.

NOVÉ TECHNOLOGIE: TICHÉ ASFALTY A TEPLÉ ASFALTOVÉ SMĚSI
Mezi další speciální produkty, vyráběné v asfaltových obalovnách, patří tiché asfalty, které při pokládce a dokončení vrstvy zaručí snížení dopadu hluku z dopravy na své okolí. Dokážeme stejně jako naše konkurence vyrábět asfaltové směsi s přídavkem recyklátů anebo teplé asfaltové směsi, které se vyrábějí za nižších teplot a přesto se při pokládce dosahuje stejných parametrů finální vrstvy jako u horkých asfaltových směsí. Pří výrobě se šetří energie, neprodukuje se tolik skleníkových plynů a v neposlední řadě se zajistí lepší pracovní podmínky pro posádky finišerových čet.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Obalovna RančířovObalovna TasoviceObalovna Bystřice nad Pernštejnem – pohled na věž

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Přehled metod používaných při hodnocení stavu pozemních komunikací (46x)
Jen stěží se najde řidič motorového vozidla, který by se nikdy nevyjadřoval ke stavu té či oné pozemní komunikace. Nejča...
Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství?Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství? (46x)
Velký obdiv zcela jednoznačně patří stavitelům z dob minulých, jejichž důmyslné a propracované stavby po staletí zdobí k...
Revitalizace cementobetonových krytů vozovek technologií překryvných asfaltových vrstevRevitalizace cementobetonových krytů vozovek technologií překryvných asfaltových vrstev (36x)
Cementobetonové kryty (CBK) vozovek na konci své životnosti a efektivní způsoby jejich opravy jsou palčivým problémem na...

NEJlépe hodnocené související články

Přehled metod používaných při hodnocení stavu pozemních komunikací (5 b.)
Jen stěží se najde řidič motorového vozidla, který by se nikdy nevyjadřoval ke stavu té či oné pozemní komunikace. Nejča...
Metodika pro termografické měření objektů dopravní infrastruktury (5 b.)
V roce 2016 byla v Centru dopravního výzkumu, v.v.i. (CDV) vytvořena metodika pro termografické měření objektů dopravní ...
Možnosti zlepšení technologie hutnění asfaltových směsí (5 b.)
Míra zhutnění a mezerovitost asfaltové vrstvy významně ovlivňují její kvalitu a životnost. Současná i dřívější praxe uka...

NEJdiskutovanější související články

Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství?Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství? (1x)
Velký obdiv zcela jednoznačně patří stavitelům z dob minulých, jejichž důmyslné a propracované stavby po staletí zdobí k...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice