KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    O výstavbu slovenských dálnic bojují největší stavební firmy

O výstavbu slovenských dálnic bojují největší stavební firmy

Publikováno: 15.1.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 21:22
Rubrika: Aktuality

Do tendru na soukromou výstavbu a provoz některých úseků dálnice D1 na Slovensku se přihlásilo šest uchazečů, mezi nimi dvě velké slovenské stavební firmy i zástupci nevětších světových stavebních koncernů. Slovenské ministerstvo dopravy uvádí, že tendr v rámci projektu takzvaného soukromě-veřejného partnerství (PPP) bude mít celkovou hodnotu nejméně 49 miliard slovenských korun. Cílem projektu je zajistit výstavbu 75 kilometrů dálnice D1 v Žilinském a Prešovském kraji.

Společnosti Doprastav společně s Váhostav-SK se ke své společné nabídce spojily s francouzskými firmami Bouygues Travaux Publics (v majetkové skupině Bouygues je i česká VCES) a Colas, maďarskou Intertoll-Europe a portugalskou Mota-Engil. Doprastav je spolu s Metrostavem a Subterrou součástí skupiny DDM Group.

Švédský koncern Skanska, který má na Slovensku dceřiné společnosti, bude v tendru spolupracovat s francouzskou Vinci Concessions (u nás patří skupině Vinci např. firma Stavby silnic a železnic).

Do soutěže se dále přihlásilo konsorcium v čele s německým koncernem Hochtief, k němuž se přidaly rakouské firmy Alpine Bau a Western Carpathians Motorway Investors Company. Dalšími rakouskými uchazeči jsou Strabag a Porr Solutions Immobillen, které budou v jednom konsorciu spolupracovat s australskou společností Macquarie Capital Group. Samostatné nabídky podaly španělská společnost Obrascón Huarte Laín (v Čechách ji reprezentuje OHL ŽS) a francouzská Eiffage Travaux Publics (v ČR vlastní společnost TCHAS).

Vláda premiéra Roberta Fica si od projektů PPP slibuje urychlení výstavby celkem víc než 150 kilometrů dálničních úseků a rychlostních silnic. Ve druhé polovině prosince 2007 stát vyhlásil i druhý tendr na výstavbu několika úseků rychlostní silnice R1 mezi Nitrou a Banskou Bystricou. Kabinet se však zde ještě definitivně nerozhodl, zda se pustí do výstavby pomocí projektů PPP.

Zdroj: estav.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
SŽDC spouští interaktivní mapu staveb (38x)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má od dnešního dne novou interaktivní mapu staveb na české železniční síti. Dost...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice