KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nový úsek silnice R35 uleví Hradci Králové a Pardubicím

Nový úsek silnice R35 uleví Hradci Králové a Pardubicím

Publikováno: 13.12.2006, Aktualizováno: 25.11.2008 21:29
Rubrika: Aktuality

Nový úsek rychlostní silnice R35, která po úplném dokončení propojí Liberec a Lipník nad Bečvou, začne v nejbližších dnech vznikat mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. V současné době je zde prováděn archeologický průzkum. Stavbu v celkové délce 6 km tvoří dva tříkilometrové úseky – silnice R35 od mimoúrovňové křižovatky Sedlice ke křižovatce u obce Opatovice a úsek silnice I/37, který vede od této křižovatky směrem na Pardubice.

Stavbu v celkové hodnotě 1,7 mld. Kč provede společnost Skanska DS do listopadu roku 2009. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
„Tato rychlostní silnice řeší dopravní napojení větších měst na severu republiky. V budoucnu propojí Hradec Králové s Turnovem a Moravskou Třebovou. Součástí nového úseku bude osmnáct mostních objektů a nadjezdů včetně mimoúrovňové křižovatky Opatovice,“ říká generální ředitel Skansky DS Josef Hájek.
Rychlostní silnice R35 povede z Liberce přes Turnov, Hradec Králové, Mohelnici a Olomouc do Lipníku nad Bečvou. Z celkové předpokládané délky 252 km je v provozu 67, zbývající části jsou v přípravě. Stavba bude zahrnovat nově vybudovanou silniční trasu v délce 3 km v úseku Sedlice – Opatovice včetně mimoúrovňové křižovatky Opatovice (křížení s I/37) a přeložku silnice I/37 podél Elektrárny Opatovice v délce 3 km a přeložky inženýrských sítí. Celkem zahrnuje 190 stavebních objektů.
Vozovky budou mít živičný povrch, na násypy použijí stavbaři zhruba 1,4 mil. m3 materiálu. Čtvrtinu tohoto množství budou tvořit druhotné suroviny získané při výrobě elektrické energie (struska, stabilizovaný popílek, stabilizát). Na mimoúrovňovou křižovatku Opatovice povede několik estakád, které silnici R35 vyzvednou do „druhého patra“. Délka jednotlivých částí estakády včetně ramp k MÚK činí 156 a 209 m při šířce 12,5 m a 242 a 172 m při šířce 10,5 m.

Základní údaje:
Název: R35 Hradec Králové (Sedlice) – Opatovice
Lokalita: Královéhradecký a Pardubický kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Skanska DS, direkce Čechy východ
Projektant: Pragoprojekt Liberec
Doba výstavby: 44 měsíců
Délka úseku: 3 + 3 km
Cena: 1,682 mld. Kč

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (50x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice