KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nový úsek silnice I/11 odkloní dopravu z centra Českého Těšína

Nový úsek silnice I/11 odkloní dopravu z centra Českého Těšína

Publikováno: 16.7.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:42
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR otevřelo dne 14. července 2008 dva kilometry dlouhý obchvat Českého Těšína. Silnice I/11 je součástí základní komunikační sítě České republiky a významnou komunikací zajišťující spojení mezi Polskem, Českou republikou a Slovenskem. Začátek nově postaveného úseku je napojen na silnici I/48 v Dolním Žukově, je veden směrem na Rakovec a přechází přes železniční trať směr Frýdek Místek - Český Těšín. Úsek potom dále pokračuje přes stávající silnici I/11, kde je mimoúrovňová křižovatka, přemosťuje toky Ropičanku a Rakovec, znovu přechází přes železniční trať směr Bohumín - Žilina a končí napojením na již vybudovaný most přes řeku Olši směr Třinec.

Podle generálního ředitele ŘSD ČR Alfreda Brunclíka má nový úsek význam především pro obyvatele města Český Těšín. „Silnice I/11 je důležitou spojnicí tří států. Každý den zde projíždí několik tisíc osobních a nákladních vozidel. Hlavním záměrem tedy bylo odklonění dopravy od centra města,“ vysvětluje Alfred Brunclík.

První část trasy byla budována zejména na zemědělských pozemcích, druhá část je řešena v úzkém dopravním koridoru železničních tratí a stávající silnice v bažinatém terénu. Délka úseku nové silnice I/11 je 2,04 km, délka úseku napojení silnice II/468 je 0,213 km.

Stavba obsahuje 8 mostů (jeden délky 215 metrů), 2 propustky, 26 přeložek inženýrských sítí a 960 metrů protihlukové zdi.

Informace o stavbě:
Název staveb: Silnice I/11 Český Těšín – obchvat
Místo staveb: Moravskoslezský kraj
Cena staveb: 567 mil. Kč
Délka staveb: silnice I/11: 2,040 km, silnice II/468: 0,213 km
Zahájení: únor 2006
Uvedení do provozu: červenec 2008

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice