KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nový most slouží veřejnosti

Nový most slouží veřejnosti

Publikováno: 16.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:49
Rubrika: Aktuality

Slavnostní zprovoznění nově vybudovaného mostu v ulici U Dětského domova proběhlo v pondělí 16. června nejen za účasti primátora města Martina Novotného, ale také hejtmana Olomouckého kraje Ivana Kosatíka a zástupců Ministerstva pro místní rozvoj ČR.

Původní most přes řeku Moravu v městské části Nové Sady už před povodní v roce 2006 vykazoval známky havarijního stavu a připravovala se jeho celková rekonstrukce. Povodňový stav vody na jaře roku 2006 způsobil další poškození, takže nakonec přišlo rozhodnutí postavit zcela nový most. Městu Olomouc se navíc podařilo získat dotaci z Ministerstva pro místní rozvoj ČR z programu „Obnova obecního a krajského majetku postiženého živelní nebo jinou pohromou“ v celkové výši 46,7 mil. Kč.

Po dobu stavby nového mostu od června roku 2007 sloužilo ke spojení s druhým břehem provizorní přemostění. Jestliže konstrukce starého mostu neumožňovala bezpečný průtok ani stoleté vody, pak nový most bude mít mnohem lepší parametry i z hlediska protipovodňové ochrany a umožní průtok až 650 kubíků za sekundu, což odpovídá úrovni asi 300leté vody.

Dodavatelská firma OHL ŽS, a.s. předala most do zkušebního provozu už k 30. květnu 2008, momentálně pokračují ještě některé úpravy terénu a břehů a také demontáž provizorního mostu.

Státní dotace ve výši 46,7 mil. Kč pokryla náklady na stavbu nového mostu včetně provizorního přemostění a přeložek inženýrských sítí. Další náklady si vyžádala příprava stavby, přeložka silnoproudu a protažení chodníku včetně veřejného osvětlení v ulici U Dětského domova. Celkové náklady této investiční akce statutárního města Olomouc tak dosáhly výše 51,340.000 Kč.

Investor: Statutární město Olomouc
Zhotovitel: OHL ŽS,a.s., závod Dopravní stavby, divize Mosty
Projektant: Moravia Consult Olomouc – dokumentace pro zadání stavby, Link Projekt Brno – realizační dokumentace stavby

Technické parametry

  • délka mostu: 72,2 m
  • šířka mostu: 13,35 m
  • šířka vozovky na mostě: 2 × 3,0 m
  • šířka chodníků na mostě: 2 × 2,0 m
  • nosnou konstrukci mostu tvoří dodatečně předpjatá železobetonová monolitická deska ve formě táhla s dvojicí ocelových oblouků se závěsy
  • průřez ocelových oblouků je ve tvaru uzavřeného lichoběžníkového truhlíku o konstantní výšce 600 mm
  • vzepjetí ocelových oblouků 8,8 m, tvar paraboly 2°
  • zatížitelnost mostu (normální) při provozu na mostu 22 t
  • most je osvětlen světly v ocelových obloucích mostu, součástí jsou i stožárová světla podél komunikace ke křižovatce s ul. Roosveltovou
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálnicemi se mají stát železniční koridory (52x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (45x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice