Novinky ve speciálech pásových rýpadel
Prioritou těchto modelů zůstává zkrácená záď pro provoz ve stísněných podmínkách městských aglomeracích. Zcela nová technická řešení byla zavedena do těchto modelů. Nejprve je nutné připomenout použití nového hnacího agregátu, jenž splňuje další přísnější stupeň emisních limitů Tier3. Zasvěceným odborníkům není nutné připomínat, že emisní norma Tier3 je dalším krokem ve snížení škodlivých emisí oxidů dusíku NOx. Toto snížení řeší výrobce systémem EGR, tedy recirkulací výfukových plynů. Technických řešení jak tuto recirkulaci provádět je několik, v zásadě se jedná o opětovné nasávání části výfukových plynů zpět do spalovacího prostoru motoru.
Nejprve je nutné připomenout použití nového hnacího agregátu, jenž splňuje další přísnější stupeň emisních limitů Tier3. Zasvěceným odborníkům není nutné připomínat, že emisní norma Tier3 je dalším krokem ve snížení škodlivých emisí oxidů dusíku NOx. Toto snížení řeší výrobce systémem EGR, tedy recirkulací výfukových plynů. Technických řešení jak tuto recirkulaci provádět je několik, v zásadě se jedná o opětovné nasávání části výfukových plynů zpět do spalovacího prostoru motoru. U motorů montovaných do výše uvedených rýpadel použil japonský dodavatel motorů HINO technologii řízeného ventilu, jenž propojuje výfukový kanál motoru se sacím kanálem. Plně elektronicky řízený ventil proporcionálně reguluje množství spalin jdoucích k recirkulačnímu procesu ve spalovacím prostoru. Navíc jsou spaliny ochlazovány ve zvláštním výměníku pomocí chladící kapaliny motoru.
Prioritou těchto modelů zůstává zkrácená záď pro provoz ve stísněných
podmínkách městských aglomeracích.
Další technickou inovací je chladící systém INDR snižující emise hluku a nečistot – oprávněná technická novinka, pokud mají tyto stroje pracovat hlavně v městských aglomeracích.
Celý systém vypadá jako jeden tubus, ve kterém jsou postupně umístěny hlavní komponenty jako je chladič hydraulického oleje a chladící kapaliny motoru, samotný motor a hydraulická čerpadla. Tento tubus je konstruován tak, aby jím proudil vzduch a tím vytvořil vzduchový obal, který jak známo je dobrou zvukovou izolací, navíc je zmíněný tubus vybaven zvukovými izolanty. Vzduch, který z jedné strany vstupuje do tohoto tubusu je filtrován. Emise hluku a nečistot jsou zachycovány tímto tubusem. Tvar tohoto tubusu je z hlediska proudění vzduchu mimoosý. Výsledkem tohoto řešení se snížení hladiny vnějšího hluku na úroveň 95dB.
V neposlední řadě je změnou u rýpadel se zkrácenou zádí hydraulický systém. Předchůdci současných modelů používaly systém se třemi režimy: ekonomický, výkonnostní a režim dokončování. Tímto bylo prakticky v omezeném rozsahu seřídit průtok a tlak pro přídavný okruh. Současné modely tuto možnost již nabízejí, byl tedy vypuštěn režim pro dokončovací práce. Z pohledu hydraulického systému se tato speciální rýpadla zařadila mezi konvenční modely. Současnost tedy u těchto strojů nabízí režim ekonomický, výkonnostní, režim pro bourací kladivo a režim pro demoliční nůžky s možností elektronického nastavení tlaku a průtoku přímo z kabiny strojníka.