KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nové spojení jihu Moravy s Rakouskem bude stát 23 miliard Kč

Nové spojení jihu Moravy s Rakouskem bude stát 23 miliard Kč

Publikováno: 10.6.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:26
Rubrika: Aktuality, Ekonomika

Nové silniční spojení jihu Moravy s Rakouskem bude stát kolem 23 miliard korun. Projekt české vlády počítá nejprve s dostavbou čtyřproudové silnice R52 z Pohořelic až do Mikulova, později také s dálničním obchvatem Břeclavi a prodloužením rychlostní silnice R55 až k rakouským hranicím. Stavět by se mohlo začít v roce 2010, přesnější harmonogram bude znám v pátek po jednání s rakouským ministrem dopravy. Novinářům to v Brně řekl ministr dopravy Aleš Řebíček.

Na rozšíření současné silnice R52 z Brna do Mikulova o druhý pruh v obou směrech chce Česko čerpat dotace z evropských fondů. „Na celkové investice kolem deseti miliard bychom chtěli získat dotaci 60 až 70 %. Další dotace by šlo možná získat i na R55, pokud projekt nezdrží další žaloby bránící územním rozhodnutí a výkupu pozemků. Na plánovaný obchvat Břeclavi se peníze získat asi nepodaří, protože se kvůli rozšíření stavby na čtyřpruh musí změnit územní plán,' řekl Řebíček.

Mikulovská trasa je stále trnem v oku ekologickým organizacím i Straně zelených. Zelení proto ve vládě prosadili také využití dálnice D2 z Brna do Břeclavi a výstavbu přípojky na hranice s Rakouskem. Dostavba tohoto úseku podle nich nabídne tranzitním kamionům z Polska kratší trasu do Vídně.

Zatímco v případě mikulovské varianty panuje nyní na obou stranách hranic shoda, v případě hraničního spojení Břeclav - Reinthal ještě českou vládu čekají jednání. Podle českého velvyslance ve Vídni Jana Koukala počítá rakouská strana u silnice na Břeclav pouze s dvěma pruhy. „Nemyslím si, že to bude jednoduché jednání. V okolí Reinthalu je klidová zóna a místní samosprávy zde instalují mnoho dopravních značek omezujících provoz například autobusů. To, že by si do takto cenného území pustily kamiony, je podle mě z naší strany trochu naivní představa,' řekl Koukal.

Schválení obou variant spojení Brna s Vídní se ale nezamlouvá ekologům. „Boj o výsledné řešení dopravního spojení je stále otevřený a fakticky vláda včera nevyřešila nic, nehledě na to, že o trasách dálnic a silnic nemá vláda tímto způsobem co rozhodovat,' informovala v tiskové zprávě ČTK Daniela Konečná z Ekologického právního servisu. „Rakouští sousedé nebudou stavět hned dvě silnice jen proto, že na české straně nejsme schopni provést řádné posouzení variant a vybrat tu, která je levnější a šetrnější k životnímu prostředí,' dodala Konečná.

Také Evropská komise podle ní schválí dotace jen na jednu stavbu, a to na tu, která bude posouzena a vybrána v souladu s evropskou legislativou. Podle Řebíčka ale přidělení dotací z evropských fondů ohroženo není. „Evropská komise čekala pouze na to, až česká vláda schválí trasu na Mikulov,' uvedl Řebíček.

Silnice R52 patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám na jihu Moravy, mezi ministerstvem dopravy a ekology se o ni vedou dlouhodobé spory. Obě strany tvrdí, že jejich řešení je ekologicky příznivější.

Trasa na Mikulov počítá s tím, že se až k rakouským hranicím prodlouží čtyřproudová R52 vedoucí z Brna. Ta nyní končí u Pohořelic, odkud pokračuje v každém směru jen jeden pruh. Ekologům se nelíbí, že trasa protíná vodní dílo Nové Mlýny a těsně míjí Chráněnou krajinnou oblast Pálava u Mikulova.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (69x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (50x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-UherskaFinancování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska (2x)
V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 201...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice