KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Nová sušicí pec pro zinkovnu ostravské huti za 6 milionů korun sníží spotřebu elektrické energie při výrobě svodidel

Nová sušicí pec pro zinkovnu ostravské huti za 6 milionů korun sníží spotřebu elektrické energie při výrobě svodidel

Publikováno: 17.5.2019
Rubrika: Zajímavosti

Ostravská huť uvedla do provozu novou sušicí pec, která slouží k vysoušení svodidel po mokré chemické předúpravě před ponorem do zinkové lázně. Pec s novým systémem ohřevu vzduchu a cirkulací za 6 milionů korun uspoří elektrickou energii, čímž ušetří neobnovitelné zdroje.

„Místo původních elektrických panelů je nová pec vybavena elektrickými topnými tyčemi. Požadované teploty pro sušení svodidel a jejich příslušenství před zinkováním dosáhneme už za 11 minut oproti dosavadním 18. Tím podle odhadů uspoříme cca 15 % elektrické energie,“ uvedl vedoucí provozu výroby svodidel a důlních výztuží Richard Toman.

Kromě sušicí pece dostala zinkovna také nové mořicí vany, kde se svodidla noří do roztoku kyseliny chlorovodíkové. Poté se před žárovým zinkováním 15 - 30 minut vysušují v sušicí peci při teplotě 150 °C.

Ostravská huť vyrábí silniční svodidla už více než 50 let. Každý rok vyrobí přibližně 1000 kilometrů svodidel, od roku 1968 jich vyrobila více než 45 tisíc kilometrů, což by s rezervou vystačilo na cestu kolem světa. Více než 50 % svodidel z ostravské huti nachází uplatnění na domácím trhu. Huť vyrábí 5 typů svodidel, mezi něž patří jednostranná a oboustranná trasová svodidla, mostní a zábradelní svodidla a svodidla se zvýšenou ochranou pro motorkáře. Ostravská svodidla tvoří zásadní bezpečnostní prvek na většině českých silnic. Za posledních 15 let se podle statistik Policie ČR podílela na snížení počtu smrtelných nehod na silnicích v Moravskoslezském kraji o 38 % a nehod s vážnými následky o 49 %.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nová sušicí pec pro zinkovnu ostravské huti za 6 milionů korun sníží spotřebu elektrické energie při výrobě svodidel Nová sušicí pec pro zinkovnu ostravské huti za 6 milionů korun sníží spotřebu elektrické energie při výrobě svodidel Nová sušicí pec pro zinkovnu ostravské huti za 6 milionů korun sníží spotřebu elektrické energie při výrobě svodidel

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (114x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice