KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Nová struktura inženýrských staveb mezi Francií a Německem

Nová struktura inženýrských staveb mezi Francií a Německem

Publikováno: 11.12.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:27
Rubrika: Zajímavosti

Přirozená hranice mezi Francií a Německem – Rýn – odděluje Alsasko od Bade-Würtenbergu. Více než 50.000 lidí proudí každý den oběma směry. Most pro pěší, skutečná architektonická výzva, se nyní dokončuje mezi městy Huningue (ve Francii, mezi Mulhouse a Basle) a Weil-am-Rhein (v Německu).

Tento most má nejdelší rozpětí na světě – 230 m mezi podporami – a 5metrovou šířku kovových plošin stoupajících 25 m nad řeku. Ocelová konstrukce ve tvaru asymetricky se křížícího rozčleněného oblouku symbolizuje spojení mezi oběma zeměmi. Celá kovová konstrukce váží 1.000  t. Most bude v provozu od 31. prosince 2006.

Byl postaven německou společností Max Bögl a smontován s pomocí svařovacích procesů a produktů Air Liquide Welding (německé dceřiné společnosti Oerlikon GmbH).

Jean-Claude Buono, starší výkonný viceprezident skupiny Air Liquide a předseda a výkonný ředitel Air Liquide Welding, říká: 'Air Liquide Welding se s potěšením podílí na konstrukci a stavbě tohoto mostu díky osvědčenému know how našich týmů, které přispěly k inženýrským stavbám jako byl most přes Rion a Antirion v Řecku a most Millau ve Francii.”

Zdroj: TZ Air Liquide, vizualizace Feichtinger Architectes

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (143x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (111x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (96x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice