KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nová silnice zrychlí cestu k česko-polské hranici v Hrádku

Nová silnice zrychlí cestu k česko-polské hranici v Hrádku

Publikováno: 24.2.2008, Aktualizováno: 30.11.2008 10:08
Rubrika: Aktuality

Nová silnice z Bílého Kostela do Hrádku nad Nisou na Liberecku, která zrychlí dopravu do Polska a Německa, by se měla začít stavět ještě letos na podzim. Přeložka frekventované silnice I/35, kterou denně využívají tisíce motoristů, přijde na více než miliardu korun. Zhruba tři čtvrtiny prostředků poskytnou evropské fondy. Stavba by měla být hotova na podzim 2010, řekl ČTK Josef Jeníček, ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Frekventovaná silnice navazuje na nedávno dobudovanou silnici z Liberce, směrem k hranici dnes vede přes obec Bílý Kostel nad Nisou a Grabštejn a výrazně ztěžuje život tamním obyvatelům. Kvůli hustému provozu je velmi nebezpečné přejít tam silnici. Záměr proto obyvatelé vítají, i když pro obchodníky a hostinské bude odklon dopravy znamenat menší tržby. 'Bude tady ale bezpečněji, navíc těch aut přibývá a mám obavu, že jejich počet dál poroste,' řekl starosta Bílého Kostela Jiří Formánek.

Nová silnice odvede nejen dopravu mimo obydlená území, ale cesta se navíc zkrátí a zrychlí, protože odpadnou četné zatáčky. Nová komunikace bude zhruba 7,6 kilometru dlouhá a bude mít parametry rychlostní komunikace. 'Budovat ji ale budeme zatím jako dvoupruhovou s tím, že do budoucna ji bude možné v případě potřeby rozšířit na čtyřpruh,' řekl Jeníček. Vysoké náklady na novou silnici jsou podle něho dány náročností terénu, nejdražší součástí stavby bude přemostění rybníka ve Václavicích.

V Hrádku se silnice napojí na obchvat, který byl vybudován v 90. letech také za přispění evropských fondů. Unie přispěla i na rozšíření silnice od Liberce do Bílého Kostela a na vybudování nové kruhové křižovatky a části silnice v Hrádku, na kterou na hranicích naváže nová komunikace přes Polsko směrem do Německa. Hraniční most a navazující silnice v Polsku by se měly začít stavět už v květnu. Po dokončení zajistí kvalitní silniční spojení mezi Německem, Českem a Polskem, o které starostové v příhraničí usilují už od začátku 90. let.

Zejména pro německou stranu je celý projekt prioritou. Umožní totiž region napojit na německou dálnici A4 a zrychlit cestu směrem k jihu. I to je důvod, proč stavbu 3,8 kilometru dlouhé komunikace a hraničního mostu na polské straně z velké části financuje. Němci na ni dali 13 milionů eur (364 milionů Kč), dalších 2,5 milionu eur (70 milionů Kč) přidalo Česko. I pro českou stranu je projekt důležitý, podle hejtmana Petra Skokana pomůže rozvoji celého regionu, hlavně dopravě a také životnímu prostředí.

Zdroj: stavebnictvi a interier.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (44x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice