KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Nová řada silničních betonových svodidel Delta Bloc

Nová řada silničních betonových svodidel Delta Bloc

Publikováno: 21.1.2009
Rubrika: Zajímavosti

Bezpečnost silničního provozu závisí mimo jiné i na tom, jakými ochrannými prvky je komunikace vybavena. Společnost Maba Prefa přináší do dopravního stavitelství novou řadu silničních betonových svodidel Delta Bloc.

Jedná se o inovovaná svodidla výšky 80 a 100 cm v délce 6 m. Doposud byla tato svodidla dodávána pouze v délce 4 m. Využití těchto svodidel se předpokládá především u dlouhých a rovných silničních úseků. Umožňují, díky své větší délce, rychlejší instalaci a v případě potřeby i rychlejší demontáž. Důležité je i ekonomické hledisko, protože zvýšení produktivity a snížení počtu spojovacích prvků značně snižuje náklady na 1 bm hotového svodidlového systému. Navíc se prodloužením délky ze 4 na 6 m podařilo výrazně snížit pracovní šířku při zachování stupně zadržení. To je velmi příznivé např. u mostních pilířů na mostech apod. Z jedné výšky na druhou je možno plynule přecházet pomocí přechodového dílu. Na obě betonová svodidla bylo vydáno schválení Ministerstvem dopravy České republiky.
Další nové výrobky Maba Prefa, svodidla Deltabloc 120S – výška 120 cm, stupeň zadržení H2 a svodidla Deltabloc 100S – výška 100 cm, stupeň zadržení H2 (dříve jen H1) již prošly nárazovými zkouškami a nyní jsou posuzovány ke schválení Ministerstvem dopravy.

SVODIDLA DELTA BLOC, FLEXIBILNÍ SYSTÉM OCHRANY NA KOMUNIKACÍCH
Dopravní betonová svodidla Delta Bloc, vyráběná v licenci společnosti Delta Bloc jihočeskou firmou Maba Prefa, jsou prvkem, který bezpečnosti silničního provozu velmi napomáhá. Na místech s vysokou nehodovostí, na místech, kde hrozí nebezpečí zřícení vozidla, na komunikacích, kde je požadována ochrana proti prolomení svodidel, kde hrozí sesuvy půdy, tvoří účinné zábrany. Stále více se svodidla Delta Bloc využívají s velkým efektem na místech, kde je nutné zpomalení vozidel při průjezdu zúženým profilem komunikace a kde by zdlouhavými opravami, úpravami či přestavováním konvenčních svodidel docházelo ke zpomalení provozu anebo by se riziko dalších nehod zvyšovalo.
Stejně tak je využití svodidel Delta Bloc efektivní na komunikacích s velkou hustotou provozu, v bezprostřední blízkosti chráněných objektů, např. v oblastech ochranných pásem vodních zdrojů, mostních pilířů, na dálničních sjezdech a nájezdech. Všechny základní typy svodidel Delta Bloc byly podrobeny nárazovým testům podle EN 1317 – díl 1, 2. Svodidla jsou schválena Ministerstvem dopravy pro použití na pozemních komunikacích ČR v různých úrovních zadržení – podle jednotlivých typů. Výroba je dozorována LGA Norimberk, BPS Linec a TZÚS Praha. Od roku 2002 je zaveden certifikát ISO 9001.

Road transport safety depends, apart from other issues, on the safety features the road is equipped with. The company Maba Prefa launches a new series of road concrete road barriers Delta Bloc into the transport construction area. These are innovated road barriers with the height of 80 and 100 cm and in the length of 6 m. The road barriers have only been supplied in the 4 m length so far. The usage is expected mainly for long and straight road sections. Due to their lengths they enable faster installation and if necessary also faster dismantling.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Výkres tvaru, svodidlo Delta Bloc 100/6M K280Výkres tvaru, svodidlo Delta Bloc 100/6M K280Betonová svodidla jsou schválena Ministerstvem dopravy.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (176x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (108x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice