KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nová dominanta byla otevřena odborníkům

Nová dominanta byla otevřena odborníkům

Publikováno: 8.11.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:49
Rubrika: Aktuality

Obyvatelé Karlových Varů i všichni řidiči budou již v druhé polovině listopadu moci využít unikátního mostu přes řeku Ohři. Namontována byla i poslední nosná lana a most, který svou téměř sto třiceti metrovou délkou překlenuje řeku, se představí v celé své kráse odborníkům. Brzy se stane novou dominantou Karlových Varů.

Den otevřených dveří pro odbornou veřejnost na novém zavěšeném mostě mezi městskými částmi Tuhnice a Rybáře v Karlových Varech se konal dne 7. listopadu 2007.


Most přes řeku Ohři mezi městskými částmi
Tuhnice a Rybáře v Karlových Varech.

Ve velmi krátké době se podařilo zhotoviteli –  firmě SMP CZ –  dokončit celou nosnou konstrukci včetně pylonů. Termín zprovoznění bude spřehledem dodržen a již doslova za pár dní se bude po mostě normálně jezdit. V létě byly instalovány závěsy, které jsou hlavním nosným článkem celého mostu. Po jejich namontování se jimi mostovka nadzvedla z podpůrné konstrukce. Ta nyní visí nad hladinou řeky Ohře ve výšce 6,5 m, přičemž váha konstrukce, kterou musí závěsy přenést, je úctyhodných 2 500 t. Jen pro ilustraci, jedná se o váhu cca 133 vojenských vozidel BVP. Nutno podotknout, že zatížení se uvedením do běžného provozu ještě navýší.

Most je technicky velmi zajímavý. Mostovka je zavěšena na 32 táhlech, která jsou zakotvena do dvou pylonů ve tvaru „delta“. Hlava pylonů je spřažená ocelobetonová konstrukce, vetknutá do rámu pylonu. Celkové předpětí mostu zajistila firma SM 7, dceřiná společnost SMP CZ. Základové paty sloupů pylonů jsou mezi sebou spojeny předpínacím táhlem. Nosná konstrukce je předepnuta nejen v podélném, ale i v příčném směru.

Most je součástí průtahu R6 Karlovy Vary – západ. Dílo je realizováno v rámci Sdružení průtahu silnice I/6, jehož členy jsou SMP CZ, SSŽ, Strabag, a Berger Bohemia. Celková délka mostu je 128 m (mezi dilatacemi), což se rozměrem přibližuje dvěma obřím Airbusům A380 stojícím za sebou. Pylony dosahují výšky 20 m a šířka celého mostu činí 14,9 m.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
SŽDC spouští interaktivní mapu staveb (38x)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má od dnešního dne novou interaktivní mapu staveb na české železniční síti. Dost...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice