KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Několik otázek pro Ing. Kristýnu Miláčkovou, technika kvality a přípravářku společnosti Metrostav

Několik otázek pro Ing. Kristýnu Miláčkovou, technika kvality a přípravářku společnosti Metrostav

Publikováno: 12.7.2018
Rubrika: Zajímavosti

Jak jste se dostala do Metrostavu?
Po dokončení magisterského studia jsem na FSv ČVUT pokračovala v doktorském studiu, to ale neodpovídalo úplně mým představám, a tak jsem se rozhodla odejít do praxe. Do Metrostavu jsem byla nejprve přijata na pozici kalkulanta s tím, že později bych se chtěla profilovat blíže k realizaci asfaltových vozovek, což se mi splnilo.

Co vše spadá pod roli přípravářky?
Zabývám se spíše kvalitou a jako přípravářka našim stavbyvedoucím spíše jen vypomáhám, protože toho mají opravdu hodně. Připravuji výběrová řízení a poptávky, následně smlouvy a komunikuji se subdodavateli. Současně připravuji všechny podklady jako certifikáty, oprávnění, prohlášení atd., které jsou ke stavbě potřeba. To už je spojené s prací technika kvality.

Jak je složité kloubit čas výstavby s cenou a kvalitou staveb?
V poslední době je to náročnější, firmy jsou vytížené a někdy i naše vlastní kapacity nedostačují a musíme tak hledat jiná řešení. A to se samozřejmě projevuje na ceně. Kvalita jde s časem ruku v ruce. Je potřeba najít optimální řešení pro provádění tak, aby byly splněny požadavky dle všech předpisů a současně, aby se plnil harmonogram a nedocházelo ke zbytečným zpožděním. Velkou měrou do toho zasahují především stavbyvedoucí a TDI. Kontrola samozřejmě probíhá a řešíme případné problémy ke společné spokojenosti všech.

Na jakých nabídkách nebo stavbách jste pracovala nebo aktuálně děláte?
V loňském roce naše středisko asfaltových vozovek realizovalo například rekonstrukci komunikace I/18 ulice Evropská v Příbrami a rekonstrukci silnice II/602 Jihlava – Dvorce. Dále jsme se podíleli na výstavbě Dálnice D11 v úseku Osičky – Hradec Králové a na výstavbě dálnice D3 Bošilec – Ševětín, která stále trvá. Také jsme se podíleli na modernizaci D1 na některých úsecích, kde jsme pokládali podkladní vrstvu. Mezi aktuální stavby patří rekonstrukce na dálnici D35 u Olomouce a časově i technologicky náročná stavba I/18 Sedlčany – Vojkov.

Zároveň jste i technikem kvality, za co zodpovídáte?
Mým úkolem je zajištění potřebných podkladů a zajištění jejich schválení, příprava technologických předpisů včetně kontrolních a zkušebních plánů a v neposlední řadě kontrolovat, jak práce probíhají a zda je vše v souladu s předpisy a postupy. S tím je spojené řešení problémů, které se vyskytnou v kooperaci se stavbyvedoucím. Průběžně také spolupráce s laboratoří a nakonec i vyhotovení závěrečných zpráv.

Dostanete se i ven na stavby a jak jste s prací spokojená?
To právě na své práci oceňuji, že nejsem jenom v kanceláři a dostanu se i na stavby. I když samozřejmě papírování věnujeme fakt hodně času, ale i tak se dostanu přímo k pokládce a získávám tak další praktické zkušenosti přímo na stavbě. Důležitý je pro mě také přátelský kolektiv, který dělá příjemné pracovní prostředí, a důvěra nadřízeného.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (75x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (72x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice