KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Nejvíce uvolněných šroubů je na jihomoravských tratích

Nejvíce uvolněných šroubů je na jihomoravských tratích

Publikováno: 29.6.2011, Aktualizováno: 7.7.2011 10:05
Rubrika: Bezpečnost

Nejvíce uvolněných šroubů, které připevňují kolejnice k pražcům, je podle mimořádné kontroly na železničních tratích v regionu jižní Moravy. Největší problémy odborníci zjistili na trati z Brna do Přerova. Kvůli těmto závadám, jejichž odstranění přijde na více než 150 milionů korun, byla při vyšších teplotách vzduchu nařízena pomalá jízda vlaků na několika desítkách úseků celostátních i regionálních tratí. Novinářům to dnes řekl pověřený ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Habarta.

Mimořádnou prověrku železničních tratí, která byla zaměřena zejména na stav šroubů přidržujících koleje k pražcům, vedení SŽDC zahájilo poté, co na začátku května na Vyškovsku zřejmě kvůli uvolněným šroubům a jejich nedostatečné kontrole vykolejil nákladní vlak. Při mimořádné kontrole, do které se zapojilo více než 400 pracovníků, byly prověřeny všechny tuzemské železniční tratě. Speciální pozornost byla věnována přibližně 2 700 kilometrům tuzemských železničních tratí, na kterých jsou použity šrouby.

"Kontrola ukázala, že nejhorší situace na celostátních tratích je v oblasti jižní Moravy. Na trati z Lanžhotu na státní hranici byly zjištěny uvolněné šrouby na 50 až 70 procentech upevňovadel," stojí ve zprávě SŽDC. Na trati z Brna do Přerova se podíl uvolněných šroubů v jednotlivých úsecích pohybuje od 15 do 65 procent. Uvolněná upevňovadla byla při kontrole zjištěna také například na trati z České Třebové do Bohumína, z Uherského Brodu do Újezdce či z Ústí nad Labem do Chomutova.

Provoz na železnici je podle ředitele odboru provozuschopnosti SŽDC Ivana Jágra díky zavedení pomalých jízd v problematických úsecích bezpečný, na některých tratích ale mohou vlaky nabírat zpoždění. Návaznost jízdních řádů by ovšem podle Jágra neměla být narušena. Úseky pomalých jízd totiž většinou nejsou příliš dlouhé, takže dopravci tato zpoždění mohou zpravidla snížit.

Většinu zjištěných závad v upevnění kolejnic plánuje SŽDC odstranit v červenci a srpnu. "Až na několik výjimek bude mimořádná údržba dokončena během letošního roku," podotkl Jágr.

Nehoda nákladního vlaku se stala 5. června po poledni, kdy u Topolan na Vyškovsku vykolejilo 13 z 25 prázdných vagonů na uhlí nákladního vlaku. Nikdo nebyl zraněn. Škody se odhadují na 1,4 milionu korun. Na uvolněné šrouby upozornila po nehodě Drážní inspekce.

Kvůli nehodě u Vyškova byl odvolán z funkce náměstek generálního ředitele SŽDC zodpovědný za úsek provozuschopnosti dráhy Josef Novobilský. Odvolán nebo postaven mimo službu byl kvůli nehodě rovněž provozní náměstek v Brně, přednosta správy tratí v Brně, traťmistr a vrchní mistr.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čelKategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čel (41x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...
Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (37x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“ (32x)
Co považujete z pohledu bezpečnosti ve stavební firmě za nejdůležitější?Stavebnictví je z pohledu bezpečnosti práce a vy...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice