KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Nejdelší visutý most na světě drží rekord už deset let

Nejdelší visutý most na světě drží rekord už deset let

Publikováno: 7.4.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:34
Rubrika: Aktuality

Japonský most Akashi Kaikyo, který byl uveden do provozu 5. dubna 1998, je s rozpětím hlavního pole 1.991 m dodnes nejdelším visutým mostem na světě. Každé z jeho krajních polí má rozpětí 960 m, čímž celková délka mostu činí 3.911 m - je tedy přibližně 1,5x delší než kalifornský most Golden Gate. Na druhém místě pomyslného pořadí visutých mostů je Great Belt Bridge v Dánsku (shodou okolností otevřený také v roce 1998) s rozpětím hlavních mostních polí 1.624 m.

Impozantní most se klene přes průliv Akashi, který je intenzivně využíván lodní dopravou, a spojuje města Kóbe na ostrově Honšú a Awadži na stejnojmenném ostrově. Vede přes něj pouze dálnice - z původních plánů, které počítaly i s železniční tratí, nakonec sešlo. Jeho výstavba trvala deset let a přišla na 9,7 miliardy dolarů. Most je navržen tak, aby odolal větru o rychlosti 285 km/hod a zemětřesení o stupni 8,5 Richterovy škály - testy probíhaly mimo jiné ve velikém větrném tunelu.


Akashi Kaikyo Bridge

Základy mostních věží jsou uloženy do mořského dna, které se v tomto místě nachází 60 m pod hladinou. Byly vytvořeny tak, že do ocelových válců s průměrem 80 m byl napuštěn litý beton - výška základových válců činí obtížně představitelných 70 m.


Akashi Kaikyo Bridge

Slavnostního otevření mostu Akaši Kaikjó v roce 1998 se zúčastnilo na 1.300 hostů, mezi nimiž nechyběl ani korunní princ Naruhito se svou chotí princeznou Masako.

Akashi Kaikyo Bridge - základní údaje

  • místo: Kobe, Japonsko
  • typ mostu: visutý, 3 pole
  • celková délka: 3.910 m
  • délka středního pole: 1.991 m
  • výška pylonů: 283 m
  • hlavní lana průměr: 1,1 m
  • max. zatížení: 5.000 tun/lano
  • konstrukční ocel: 200.000 tun

Zdroj: estav.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (40x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice