KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Nedostavěná D8 komplikuje dopravu zejména v Lovosicích

Nedostavěná D8 komplikuje dopravu zejména v Lovosicích

Publikováno: 27.4.2010, Aktualizováno: 29.4.2010 10:57
Rubrika: 2010

Nedostavěný poslední úsek dálnice D8 stále komplikuje dopravu zejména v Lovosicích. Kvůli objížďce staveniště na kraji města a uzavření stávajícího nájezdu se tvoří mnohdy dlouhé fronty zejména kamionů. Na nedokončenou dálnici stále poukazují lidé i starostové obcí podél přetížených objízdných tras. Přetížená je nejen silnice I/8 z Lovosic na Teplice ale i silnice I/30 z Lovosic do Ústí nad Labem. V posledních měsících se na ní stalo několik smrtelných nehod, poslední toto pondělí.

Komplikace působí přetížené silnice v okolí Lovosic i místním firmám. České středohoří je posledním místem mezi Prahou a Drážďany, kde dálnice D8 není dostavěna. Dobudování posledního úseku bylo zahájeno na sklonku roku 2007, původní termín dokončení byl odhadován na konec letošního roku. Ředitelství silnic a dálnic nemá stále všechna povolení na dostavbu úseku, dokončení dálnice se tak očekává pravděpodobně až v roce 2012.

ŘSD viní ze zdržení některé ekology. Některým se nelíbí zásahy do přírody v místech Chráněné krajinné oblasti České středohoří. Obávají se nenávratného poškození chráněných druhů rostlin a živočichů, proto podávají proti stavbě různé žaloby, ŘSD jich v této souvislosti eviduje 14. Vydání některých povolení tak závisí i na rozhodování soudů.

Stavba posledního úseku dálnice D8 je rozdělena na několik částí. Z celkové délky 16,4 kilometru má vydané stavební povolení 12,8 kilometru, tedy necelé čtyři pětiny. V současné době se uskutečňuje stavební řízení na další 1,75 kilometru. Úseky stavby, které mají stavební povolení, se realizují podle časového harmonogramu a budou dokončeny do původně plánovaného termínu v prosinci letošního roku. Pokud nebudou do té doby vydána zbylá stavební povolení, bude nutné stavbu s velkými náklady zakonzervovat. "Měsíční náklady na údržbu zakonzervované stavby odhadujeme na stovky tisíc korun. Zatím ale nikdo netuší, na jak dlouho by měla být stavba pozastavena. Konečné náklady na zakonzervování tak můžou dosáhnout v řádech milionů korun,“ řekl mluvčí společnosti Metrostav František Polák.

V souvislosti s dostavbou D8 svolal Ústecký kraj na středu jednání, kde by mělo ŘSD informovat přestavitele Ústeckého kraje a starosty obcí v okolí stavby o aktuálním stavu, problémech stavby a výhledu do budoucna. Mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková ČTK řekla, že se od ŘSD očekává nejaktuálnější odhad termínu dokončení celé stavby.
Na posledním úseku dálnice D8 budou stát tři mimoúrovňové křižovatky, dva tunely a 29 mostů. Náklady na výstavbu budou asi 11,7 miliardy korun. Stavbu realizuje sdružení firem, kde dominují společnosti Eurovia a Metrostav.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice