KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Nečas: Stavba I/11 směrem na Opavu by mohla pokračovat v 2011

Nečas: Stavba I/11 směrem na Opavu by mohla pokračovat v 2011

Publikováno: 11.10.2010, Aktualizováno: 18.10.2010 09:13
Rubrika: 2010

Výstavba silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou, kterou v srpnu zastavilo kvůli nedostatku peněz ministerstvo dopravy, by mohla v úseku u Mokrých Lazců pokračovat už v příštím roce. Vláda se bude snažit najít 300 milionů korun na pokračování rozestavěné silnice tak, aby nemusela být konzervována, řekl dnes novinářům v Ostravě premiér Petr Nečas (ODS).

Podle dosavadních informací ministerstva dopravy je obnovení stavebních prací plánováno až na rok 2012, kdy resort plánoval uvolnit kolem 1,5 miliardy korun. Vychází to z jeho střednědobého plánu, který by měl získat definitivní podobu do konce letošního roku. V příštím roce mělo ministerstvo v plánu investovat jen do přípravných prací, a to 30 milionů korun. Konzervace rozestavěné silnice I/11 si podle Krajského úřadu Ostrava vyžádá přes 250 milionů Kč.

"Budeme hledat způsob, aby se nekonzervovalo, protože se navíc ukazuje, což si nejsem úplně jist, jestli vědí na ministerstvu dopravy, že náklady na konzervaci jsou v podstatě totožné s náklady, které je možné použít příští rok pro další pokrok ve výstavbě," uvedl Nečas. Doplnil, že právě toto bude jeden z argumentů pro změnu postoje ministerstva dopravy.

Mluvčí resortu Karel Hanzelka řekl ČTK, že obsah vyjádření premiéra je pro něho novou informací. "Podnětem pana premiéra se budeme zabývat," dodal mluvčí.

Podle premiéra by stavba v příštím roce pokračovala sice pomalejším tempem, ale nebyla by konzervována. Dokončena by mohla být v roce 2014. "Zatím peníze nejsou, teprve se musí najít," doplnil Nečas, který pokračování stavby považuje za lepší řešení než její "zmrazení".

Předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 a náměstek opavského primátora Pavel Mališ (ODS) novou informaci uvítal. "Je to první vlaštovka reálného řešení celé situace," řekl ČTK. Sdružení, jehož členové jsou města, obce i firmy, navrhovalo již dříve ve stavbě pokračovat pomalejším tempem a zbytečně "nevyhazovat" peníze za konzervaci rozestavěné stavby.

Na silnici I/11 mezi Ostravou a Opavou, jejíž stavba začala loni v březnu, se doposud prostavělo zhruba 460 milionů korun. Do stavby ve vysokém stupni rozestavěnosti je nutné investovat ještě 4,3 miliardy Kč. Západní část silnice I/11 včetně příprav stavby takzvané prodloužené Rudné je jedinou moravskoslezskou stavbou na "černém seznamu" ministra dopravy Víta Bárty (VV), v níž by se letos ani příští rok nemělo pokračovat.

Proti tomuto rozhodnutí se zvedla vlna nesouhlasu mezi obyvateli kraje, petici proti zastavení stavby na I/11 podepsalo téměř 25.000 lidí. Nová trasa přetížené silnice I/11 má odvést dopravu z center obcí mezi Ostravou a Opavou, kterými denně projíždí až 30.000 vozidel. Společně s dokončenou dálnicí D1 má v budoucnu vytvořit takzvaný Slezský kříž, jehož druhá část povede z Ostravy směrem na Slovensko, a propojit tak západ a východ Moravskoslezského kraje.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice