Nečas: Stavba I/11 směrem na Opavu by mohla pokračovat v 2011
Rubrika: 2010
Výstavba silnice I/11 mezi Ostravou a Opavou, kterou v srpnu zastavilo kvůli nedostatku peněz ministerstvo dopravy, by mohla v úseku u Mokrých Lazců pokračovat už v příštím roce. Vláda se bude snažit najít 300 milionů korun na pokračování rozestavěné silnice tak, aby nemusela být konzervována, řekl dnes novinářům v Ostravě premiér Petr Nečas (ODS).
Podle dosavadních informací ministerstva dopravy je obnovení stavebních prací plánováno až na rok 2012, kdy resort plánoval uvolnit kolem 1,5 miliardy korun. Vychází to z jeho střednědobého plánu, který by měl získat definitivní podobu do konce letošního roku. V příštím roce mělo ministerstvo v plánu investovat jen do přípravných prací, a to 30 milionů korun. Konzervace rozestavěné silnice I/11 si podle Krajského úřadu Ostrava vyžádá přes 250 milionů Kč.
"Budeme hledat způsob, aby se nekonzervovalo, protože se navíc ukazuje, což si nejsem úplně jist, jestli vědí na ministerstvu dopravy, že náklady na konzervaci jsou v podstatě totožné s náklady, které je možné použít příští rok pro další pokrok ve výstavbě," uvedl Nečas. Doplnil, že právě toto bude jeden z argumentů pro změnu postoje ministerstva dopravy.
Mluvčí resortu Karel Hanzelka řekl ČTK, že obsah vyjádření premiéra je pro něho novou informací. "Podnětem pana premiéra se budeme zabývat," dodal mluvčí.
Podle premiéra by stavba v příštím roce pokračovala sice pomalejším tempem, ale nebyla by konzervována. Dokončena by mohla být v roce 2014. "Zatím peníze nejsou, teprve se musí najít," doplnil Nečas, který pokračování stavby považuje za lepší řešení než její "zmrazení".
Předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 a náměstek opavského primátora Pavel Mališ (ODS) novou informaci uvítal. "Je to první vlaštovka reálného řešení celé situace," řekl ČTK. Sdružení, jehož členové jsou města, obce i firmy, navrhovalo již dříve ve stavbě pokračovat pomalejším tempem a zbytečně "nevyhazovat" peníze za konzervaci rozestavěné stavby.
Na silnici I/11 mezi Ostravou a Opavou, jejíž stavba začala loni v březnu, se doposud prostavělo zhruba 460 milionů korun. Do stavby ve vysokém stupni rozestavěnosti je nutné investovat ještě 4,3 miliardy Kč. Západní část silnice I/11 včetně příprav stavby takzvané prodloužené Rudné je jedinou moravskoslezskou stavbou na "černém seznamu" ministra dopravy Víta Bárty (VV), v níž by se letos ani příští rok nemělo pokračovat.
Proti tomuto rozhodnutí se zvedla vlna nesouhlasu mezi obyvateli kraje, petici proti zastavení stavby na I/11 podepsalo téměř 25.000 lidí. Nová trasa přetížené silnice I/11 má odvést dopravu z center obcí mezi Ostravou a Opavou, kterými denně projíždí až 30.000 vozidel. Společně s dokončenou dálnicí D1 má v budoucnu vytvořit takzvaný Slezský kříž, jehož druhá část povede z Ostravy směrem na Slovensko, a propojit tak západ a východ Moravskoslezského kraje.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.