KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    „Naše práce je vidět na koridorech napříč republikou…,“

„Naše práce je vidět na koridorech napříč republikou…,“

Publikováno: 21.9.2009
Rubrika: Zajímavosti

řekl pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Martin Borovka, generální ředitel společnosti EUROVIA CS, a. s.


Ing. Martin Borovka

Loňský rok se vyvíjel pro Vaši společnost velmi slibně, dokončili jste mnoho zajímavých projektů a další jste zahájili. Bude tento rok, dle Vašeho názoru, také obdobně úspěšný?
Máte pravdu, rok 2008 hodnotíme jako velmi úspěšný. Naše skupina dosáhla konsolidovaného obratu 23 miliard korun, což je o 7 % více než v roce předešlém. Současný objem realizovaných stavebních prací se oproti situaci před rokem či dvěma lety zatím výrazně neliší. Letos bychom rádi udrželi obrat a míru zisku jako v loňském roce. Objevují se ale stále jasnější signály, že stát omezí své projekty. Situaci proto monitorujeme měsíc od měsíce a počítáme s každou variantou. Bohužel může se reálně stát, že sáhneme i k propouštění.

Tvoří státní zakázky významný objem vaší práce?
Jsme ve specifické situaci, kdy většinu zakázek, něco přes 95 %, získáváme od státní správy (stát, kraje, města). Aktuálně tedy bude záležet na tom, jakým způsobem se budou tyto státní zakázky vyvíjet. Kvůli hospodářskému útlumu mizí soukromé zakázky. Většina developerů výstavbu omezila, továrny se nerozšiřují. Předloni tyto práce představovaly pouhých 6 % našich zakázek, loni již jen 3 % a v plánech na letošní rok s poptávkou ze soukromého sektoru nepočítáme vůbec.

Ve Vaší společnosti došlo nedávno k více změnám – změnili jste název společnosti i logo. Co bylo hlavním důvodem?
Naše společnost působila pod názvem Stavby silnic a železnic na stavebním trhu již více než 50 let. Za tu dobu se značně rozrostla a rozšířila své portfolio činností, a proto jsme začali uvažovat o změně. S novou značkou sjednotíme celou naši skupinu, bude vizuálně zřetelnější, kdo jsme a co umíme. Chceme ukázat, že jsme jedna silná skupina. Budování jedné značky je samozřejmě také výrazně efektivnější. Dalším motivem byla expanze celého našeho koncernu do zahraničí. Referenční projekty, které zde předkládáme, můžeme nyní komunikovat pod jednou silnou značkou.

Další změnou by mělo být tzv. omlazování Vaší společnosti. Sami jste avizovali, že s výhledem do budoucna by se měla výrazně snižovat věková hranice Vašich pracovníků. Jaké jsou důvody těchto kroků a jaké výhody Vám přinesou?
Nová značka má oslovit studenty a mladé zájemce o práci. Měli jsme snahu značku omladit, aby se stala přitažlivější pro nové mladé zaměstnance, a ti měli zájem k nám přijít. Za několik let se budeme potýkat s generačním problémem, kdy nám do důchodu odejdou zkušení a kvalifikovaní zaměstnanci a nebude je mít kdo nahradit. Rádi bychom se tomu vyhnuli.

Jakým způsobem nábor nových zaměstnanců řešíte?
Těch cest je samozřejmě více. Snažíme se spolupracovat se středními školami, máme v plánu si vychovávat i vlastní zaměstnance. Chceme se zaměřit na dělnické profese, protože se snažíme věnovat pozornost nejen odbornému rozvoji absolventů, ale pracovní síly hodláme hledat i mezi nezaměstnanými a nabídnout jim vhodnou rekvalifikaci. U mladých je potřeba také změnit názor a vnímání rodičů. Na zajímavých stavbách například pořádáme dny otevřených dveří. Pracujeme také s našimi zaměstnanci, posíláme je na stáže a studijní pobyty k našim zahraničním partnerům nebo na zahraniční školy.

Na jakých pilířích stojí práce Vaší společnosti?
Jsme jedničkou v oboru dopravního stavitelství. Díky úspěšnému propojení tradice a zkušeností našich lidí s dynamikou a moderním přístupem ke stavebnictví jak v oblasti nových technologií, tak v oblasti lidských zdrojů a v ekologicky citlivém přístupu k projektům. Hovořili jsme také o zaměstnancích, jsme významným regionálním zaměstnavatelem a vážíme si talentovaných, kvalifikovaných a motivovaných zaměstnanců. V oblasti obchodních vztahů chceme být spolehlivým partnerem, proto je nutné odvádět vždy kvalifikovanou a odbornou práci. Dlouholetá tradice, kladné reference, důraz na nové technologie, ohled na životní prostředí a motivace zaměstnanců, to jsou faktory, které napomáhají tomu, aby zákazník byl opravdu spokojený.

Společnost EUROVIA CS, a. s., realizuje mnoho projektů u nás i v zahraničí. Na které oblasti se zaměřujete?
Jádrem našeho podnikání zůstává výstavba silničních komunikací a železničních a tramvajových staveb. Ty dohromady tvoří více než 75 % našich zakázek. Stále více se ale snažíme ucházet o projekty, jako jsou kanalizační stavby nebo čistírny vod. Umíme také konstruovat a vyrábět protihlukové stěny.

Výstavba železničních koridorů patří mezi Vaše významné realizace. Jak se na tuto oblast díváte Vy?
Určitě jde o jednu ze stěžejních oblastí naší práce. Výstavba a rekonstrukce železničních koridorů je náročnou, ale velmi zajímavou prací, která má mnohá technologická specifika.

Jaké kroky Vás v blízké budoucnosti čekají v rámci výstavby koridorových tratí?
V loňském roce jsme zahájili elektrizaci železniční trati v úseku Zábřeh na Moravě – Šumperk. Změny umožní bezpřestupové spojení přímými vlaky přes Zábřeh. Podíleli jsme se na rekonstrukci železničního uzlu v Ústí nad Labem, a také na významném pražském projektu Nové spojení. V současné době pracujeme například na trati Planá – Cheb.

Mohl byste zhodnotit Vaši účast na realizaci koridorů v rámci ČR? Co to přineslo Vaší společnosti?
Jak jsem již zmínil, podíleli jsme se na výstavbě Nového spojení v Praze, které bylo v loňském roce slavnostně dokončeno. Tento projekt bezesporu zkvalitnil a zrychlil železniční provoz v centrální oblasti Prahy a umožnil propojení dálkových železničních koridorů na území Prahy. Dokončili jsme také rekonstrukci průjezdu železničním uzlem Ústí nad Labem. Zprovozněním železničního uzlu Ústí nad Labem byla ukončena modernizace I. tranzitního železničního koridoru na rameni Praha – Děčín státní hranice. V minulých letech jsme také dokončili optimalizaci železniční trati Zábřeh na Moravě – Krasíkov, která je součástí spojovací větve mezi I. a II. železničním koridorem.

Jak vidíte, naše působnost je v tomto směru opravdu velká a naše práce je de facto vidět na koridorech napříč republikou. Naší společnosti to přináší hlavně významné reference, zkušenosti a je to ale také radost odvádět takto rozsáhlé projekty.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Optimalizace železničního úseku Strančice – Hostivař, na níž se podílela společnost EUROVIA CS, a. s., byla dokončena v roce 2008.Nové spojení – další z významných realizací firmy EUROVIA CS, a. s. – zkvalitnilo a zrychlilo železniční provoz v centrální oblasti Prahy a propojení dálkových železničních koridorů na území Prahy.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (144x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (111x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (95x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice